Με 11 εταιρείες ο διαγωνισμός για τον αγωγό φυσικού αερίου IGB


Πηγή εικόνας: ypodomes.com

Έντεκα εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο διαγωνισμό που αφορά τη μελέτη, προμήθεια και κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Κώστα Δεληγιάννη στη «Ναυτεμπορική», στη λίστα των 11 «μνηστήρων», την οποία ανακοίνωσε η κοινοπραξία ICGB που είναι υπεύθυνη για το έργο, συμπεριλαμβάνονται αρκετές ελληνικές εταιρείες, όπως η J&P Άβαξ, η TΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher, η ΑΚΤΩΡ με την China Petroleum Pipeline Engineering (CPP), καθώς και η Intrakat ΙΝΚΑΤ-1,09% από κοινού με τις ιταλικές JV Sicilsaldo και Nuova Ghizzoni.

Το έργο διεκδικούν επίσης η κοινοπραξία των Cobra, Cymi και της αζέρικης Socar, η τουρκική Fernas, η ιταλική Sicim, η βουλγαρική DZZD, καθώς και η Saipem με τις PC και SPS. Η λίστα συμπληρώνεται με τη σύμπραξη των Spiecapag και Trace καθώς και την κοινοπραξία «Prometei – GEO».

Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 145 εκατ. ευρώ και προκηρύχθηκε στα τέλη Απριλίου, ενώ ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα έχει 18 μήνες διορία να κατασκευάσει τον αγωγό. Για την ανάδειξή του, με την ολοκλήρωση του σταδίου εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα ξεκινήσει άμεσα η φάση προεπιλογής, όπου η IGB θα εκτιμήσει την οικονομική και τεχνική επάρκεια των συμμετεχόντων για την υλοποίηση του έργου. Η αξιολόγηση αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε όσες από τις 11 εταιρείες και σχήματα προκριθούν από τη φάση της προεπιλογής, θα κληθούν στη συνέχεια να υποβάλουν τις προσφορές τους.

Στην κοινοπραξία ICGB, που υλοποιεί το έργο, συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ). Ο IGB θα έχει μήκος 182 χιλιόμετρα και αρχικά προβλεπόμενη μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, συνδέοντας το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα. Αποτελεί τμήμα του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.

Μέσω της διασύνδεσης του αγωγού με τον ΤΑΡ και με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, το οποίο διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ, η Βουλγαρία αλλά και η ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αποκτήσει πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών. Οι δύο συμφωνίες διασύνδεσης με τον TAP και το ελληνικό σύστημα μεταφοράς υπογράφηκαν στα τέλη Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πέμπτης συνεδρίασης της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για τη Συνδεσιμότητα της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (CESEC).

Στην ίδια συνεδρίαση, υπογράφηκαν δύο ακόμη συμφωνίες που «επισφράγισαν» την υλοποίηση του IGB, και πιο συγκεκριμένα κοινή δήλωση των μετόχων στην εταιρεία ICGB AD με την οποία επιβεβαιώνεται η μη αναστρέψιμη δέσμευση των μετόχων για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, όπως και μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Bulgarian Energy Holding και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) σχετικά με τη διασφάλιση προνομιακής δανειοδότησης της πρώτης μέχρι του ποσού των 110 εκατ. ευρώ, υπό την εγγύηση του Βουλγαρικού Δημοσίου, για τη χρηματοδότηση του έργου.

Comments are closed