Μηχανικοί δημιούργησαν… αυτοθερμαινόμενη μπαταρία αυτοκινήτου

Πηγή φωτογραφίας: Penn State

Οι μηχανικοί στο Penn State Univercity των ΗΠΑ, δημιούργησαν μια μπαταρία που μπορεί να ξεπεράσει ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ο καιρός. Έχουν σχεδιάσει μια νέα μπαταρία που μπορεί να αυτοθερμανθεί, επιτρέποντας την ταχεία φόρτιση ανεξάρτητα από το εξωτερικό κρύο.

Όπως κάθε άλλη μπαταρία, οι ηλεκτρικές μπαταρίες (EV) επηρεάζονται αρνητικά από το κρύο. Μελέτες από το Υπουργείο Ενέργειας έδειξαν ότι ο καιρός μπορεί να επηρεάσει τις μπαταρίες τύπου EV με πάνω από 25 τοις εκατό, μειώνοντας τα αυτοκίνητα από τα 80 μίλια στα 60. Οι μηχανικοί της Penn State έχουν αναπτύξει μια αυτοθερμαινόμενη μπαταρία που μπορεί να προσφέρει γρήγορη φόρτιση σε όλες τις θερμοκρασίες, ακόμα και όταν το κρύο είναι τόσο χαμηλό όσο και μείον 45 βαθμούς Φαρενάιτ.

Οι μπαταρίες έχουν θετικούς και αρνητικούς ακροδέκτες. Οι επιστήμονες έβαλαν λεπτό φύλλο νικελίου με ένα άκρο συνδεδεμένο με τον αρνητικό τερματικό και το άλλο άκρο δημιουργώντας ένα τρίτο τερματικό. Όταν ένας αισθητήρας θερμοκρασίας που συνδέεται με μια μπαταρία ανιχνεύει ότι η μπαταρία είναι κάτω από τη θερμοκρασία δωματίου, στέλνει τότε ηλεκτρόνια που ρέουν μέσα από το φύλλο νικελίου. Αυτό θερμαίνει την μπαταρία μέχρι να ξαναβρεθεί ξανά σε θερμοκρασία δωματίου.

Όταν ο αισθητήρας εντοπίσει ότι η μπαταρία είναι πάνω από τη θερμοκρασία δωματίου, αυτό είναι το σημάδι ότι η φόρτιση μπορεί να ξεκινήσει ξανά. Το ηλεκτρικό ρεύμα εισρέει στην μπαταρία και φορτίζεται γρήγορα σε πιο αποδοτική κατάσταση.

«Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό της κυψέλης μας είναι ότι θα κάνει τη θέρμανση και στη συνέχεια θα μεταβεί στη φόρτιση αυτόματα » λέει ο Chao-Yang Wang , διευθυντής του Electrochemical Engine Center του Penn State, σε δήλωση Τύπου .

Όλες οι μπαταρίες χάνουν ικανότητα με την πάροδο του χρόνου. Αλλά 4.500 κύκλοι δοκιμής του νέου στοιχείου σε βήματα 15 λεπτών φόρτισης στους 32 βαθμούς F έδειξαν μόνο 20% απώλεια ικανότητας. Κατά τη διάρκεια ολόκληρης της ζωής ενός αυτοκινήτου, αυτό θα μπορούσε να προσφέρει 280.000 μίλια οδήγησης και διάρκεια ζωής 12.5 χρόνια. Μια συμβατική μπαταρία έδειξε απώλεια δυναμικού 20% μετά από μόλις 50 φορτία.

«Αυτή η πανταχού παρούσα μέθοδος γρήγορης φόρτισης θα επιτρέψει επίσης στους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν μικρότερες και ασφαλέστερες μπαταρίες σε ένα όχημα», λέει ο Wang.

Comments are closed