Άρχισε η πρώτη φάση αναβάθμισης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Σε λειτουργία τέθηκαν δώδεκα νέα οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς κοντεϊνερ (ΟΣΜΕ) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης επτά ζεύγη τρέιλερς και πέντε αρπάγες, με το κόστος επένδυσής τους να διαμορφώνεται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήριος Θεοφάνης, προχωρα άμεσα η επικαιροποίηση της μελέτης για τον 6ο προβλήτα ώστε το Σεπτέμβριο να έχει πιάσει δουλειά ο εργολάβος.

Τα 12 νέα ΟΣΜΕ έχουν το χαρακτηριστικό ότι δύνανται να περάσουν πάνω από τρία κοντέινερς καθ’ ύψος, έναντι των δύο με τα υφιστάμενα και το καθένα, επίσης, έχει αυξημένη παραγωγικότητα κατά 30%, σε σχέση με τα παλιά. Υπενθύμισε, ότι στο λιμάνι λειτουργούν ήδη εννέα ΟΣΜΕ παλαιού τύπου και άλλα δύο ακόμη παλαιότερα, που η διοίκηση κατάφερε να επισκευάσει.

Ο κ. Θεοφάνης διευκρίνισε πως η συγκεκριμένη επένδυση δεν εντάσσεται στο υποχρεωτικό επενδυτικό σχέδιο της κοινοπραξίας, ύψους 180 εκατ. ευρώ, ενώ πολύ σύντομα θα προστεθεί στο μηχανολογικό εξοπλισμό ένας ελαστιχοφόρος γερανός και εντός των επόμενων ημερών θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για δύο γερανογέφυρες, σε αντικατάσταση των παλαιότερων.

Στις επενδύσεις που προγραμματίζει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, περιλαμβάνονται τα εξής: επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα, με κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 400 μέτρα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος -16,5μ. τουλάχιστον, κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκους του παραπάνω νέου κρηπιδώματος, κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης, προμήθεια εξοπλισμού του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Σταθμού Χύδην Φορτίου, στον 6ο Προβλήτα και άλλες επενδύσεις γενικής ανάπτυξης λιμένα, περιλαμβανομένων των έργων αποκατάστασης του κτιρίου του παλαιού τελωνείου.

Comments are closed