Βασίλης Λεκίδης: Η ποιότητα κατασκευών, παράγοντας στην αλβανική τραγωδία!

“Η Αλβανία είναι δυστυχώς πολλά χρόνια πίσω στην ποιότητα των κατασκευών, γεγονός που αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα στην έκταση των ζημιών και στον αριθμό των θυμάτων από τον τελευταίο σεισμό”, επισημαίνει ο Διευθυντής Ερευνών του ΙΤΣΑΚ και πρόεδρος της Επιτροπής Αντισεισμικής Προστασίας και Φυσικών Καταστροφών του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Βασίλης Λεκίδης.

“Με επιταχύνσεις της τάξεως του 11%- 12% που καταγράψαμε στον σεισμό της Αλβανίας, είχαμε τόσες καταρρεύσεις, όσες δεν έχουμε στην Ελλάδα με επιταχύνσεις πολλαπλάσιες, που φτάνουν ακόμα και το 30% ή και το 60% σε ακραίες περιπτώσεις”, λέει ο κ. Λεκίδης. “Τα χαρακτηριστικά του σεισμού της Αλβανίας ήταν ίδια με εκείνα του σεισμού του 1991 στην Έδεσσα όπου δεν είχαμε καμία επίπτωση. Αυτό δείχνει τη σημασία της αντισεισμικής πολιτικής που ακολουθείται τις τελευταίες δεκαετίες, χάρη και στο ΙΤΣΑΚ, και χάρη στην προσαρμογή της αντισεισμικής μας πολιτικής και των κανονισμών μας, στον σχετικό Ευρωκώδικα. Εμείς δηλαδή έχουμε ευρωπαϊκό αντισεισμικό κανονισμό΄.”

Ο κ. Λεκίδης εξέφρασε την πεποίθηση ότι το ΙΤΣΑΚ θα διατηρηθεί και θα αξιοποιηθεί από τη νέα κυβέρνηση, καθώς έχει ήδη “παγώσει” η προσπάθεια ουσιαστικής κατάργησης του φορέα, από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.

Πρόσθεσε δε πως είναι σημαντικό να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί μια πολιτική ενίσχυσης της αντισεισμικής προστασίας των παλαιών κτιρίων, κατασκευής 1950, 1960, 1970, 1980 ή ακόμα παλαιότερων, σε όλη την Ελλάδα, και ανέφερε πως ήδη  “γίνονται προσπάθειες για να υπάρξει ένα πρόγραμμα έστω αντισεισμικής αναβάθμισης, παρόμοιο με εκείνο της ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων και με ευρωπαϊκούς πόρους”, διότι η αντισεισμική ενίσχυση είναι μια πολύ πιο δαπανηρή διαδικασία, αλλά απαραίτητη για την ασφάλεια των κτιριακών υποδομών και των πολιτών.

“Είναι επείγον ένα τέτοιο πρόγραμμα να εφαρμοστεί πρωτίστως για παλιά σχολεία και δημόσια κτίρια στα οποία έχουμε συγκεντρώσεις μεγάλου αριθμού εργαζομένων και πολιτών”, κατέληξε. “Θέλω να πιστεύω πως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα κάνει πιο γρήγορες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.”

Comments are closed