Η μιμητική αρχιτεκτονική …μιμείται. Μιμείται φόρμες και δομές που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του κτηρίου που σχεδιάζεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κτήριο σε σχήμα καλαθιού πικ-νικ, το οποίο σχεδιάστηκε για τη στέγαση του αρχηγείου της εταιρείας “Τhe Longaberger Company”, που πουλάει -τι άλλο;- καλάθια πικ-νικ από ξύλο σφένδαμου στο Οχάιο των ΗΠΑ (η εταιρεία άλλαξε βέβαια πρόσφατα έδρα και το κτήριο-καλάθι πωλείται. Ποιος θα το αγοράσει άραγε;).
Η μιμητική αρχιτεκτονική γνώρισε άνθιση στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα και μέχρι τα μέσα του. “Πολλές φορές η μιμητική αρχιτεκτονική συζητιέται ώς ανέκδοτο, ως κιτς και υπερφίαλη” λέει ο Sir Terry Farrell, ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Farrells architects, με έδρα το Λονδίνο και ο ιθύνων νους πίσω από το στούντιο σε σχήμα …αβγοθήκης για τη στέγαση ενός στούντιο τηλεόρασης. Η μορφή του κτηρίου επελέγη προκειμένου να δηλώσει ότι η εκπομπή που παιζόταν εκεί μεταδιδόταν την ώρα του πρωινού.
Παρότι η μιμητική αρχιτεκτονική αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, ανέκδοτο για πολλούς, τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι γνωρίζει εκ νέου άνθιση και μάλιστα ακόμη και στην περίπτωση του σχεδιασμού για κτήρια μεγάλων εταιριών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο τεχνολογικός κολοσσός Apple, που τον Οκτώβριο αποκάλυψε το νέο του κατάστημα στη Michigan Avenue στο Σικάγο, το οποίο αν το κοιτάξεις από ψηλά μοιάζει με “καπάκι” ενός MacBook. Ή το επιχειρηματικό αρχηγείο της διάσημης ιαπωνικής μπίρας Asahi στο Τόκιο, που οι 22 όροφοί του παραπέμπουν ευθέως στο κορυφαίο εξαγώγιμο προϊόν της εταιρείας: την μπίρα.
Άρθρο με πληροφορίες από το CNN
Δείτε περισσότερα δείγματα μιμητικής αρχιτεκτονικής ΕΔΩ