Τις βάσεις για την υλοποίηση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος ύψους 1,2 δις. ευρώ το οποίο αφορά στην εγκατάσταση 7,3 εκατομμυρίων έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, έβαλαν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ο ΔΕΔΔΗΕ.
Η σύμβαση δανειοδότησης για τη χρηματοδότηση της 1ης φάσης του έργου που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030 , υπεγράφη παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη που τόνισε μεταξύ άλλων ότι: “…η συμφωνία αποτελεί μία πολύ καλή ένδειξη για το πού θέλουμε να κινηθούμε στο μέλλον όσον αφορά στις πολιτικές μας για την κλιματική αλλαγή και τη διασφάλιση ότι τα συστήματα ηλεκτροδότησης είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά. Τα νοικοκυριά θα έχουν πολύ καλύτερο έλεγχο των λογαριασμών τους και θα είναι σε θέση να εξοικονομούν χρήματα, αυτό
είναι το νόημα του έξυπνου μετρητή. Θα έχουν την ιδιοκτησία της κατανάλωσης που θα κάνουν, με έναν πολύ πιο διαφανή τρόπο.”
Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ με τους έξυπνους μετρητές, ο καταναλωτής θα αποφεύγει την πολύμηνη αναμονή για την έκδοση του εκκαθαριστικού λογαριασμού ρεύματος ενώ θα έχει καλύτερο έλεγχο της κατανάλωσης. Ο διαχειριστής ενέργειας θα εντοπίζει άμεσα τις διακοπές ηλεκτροδότησης αλλά και τις ρευματοκλοπές. Πρόκειται για τα βασικά οφέλη από την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών κατανάλωσης ρεύματος.
Ο έξυπνος μετρητής καταγράφει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο. Με την εγκατάσταση του ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα:
* να παρακολουθεί την κατανάλωσή του
* να εκτιμήσει το ποσό που θα πληρώσει χωρίς να περιμένει το λογαριασμό ρεύματος
* προγραμματίζει καλύτερα τις δραστηριότητές του,
* συμμετέχει σε οικονομικά επωφελή προγράμματα της αγοράς
Οι προμηθευτές από την πλευρά έχοντας γνώση του προφίλ των καταναλωτών μπορούν να:
* διαμορφώσουν ανταγωνιστικά τιμολόγια
* διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα, τη ζήτηση.
* μειώσουν το κόστος της παραγωγής ενέργειας
* έγκαιρη ενημέρωση για απόπειρα ρευματοκλοπής & επεμβάσεις στους μετρητές
Για τον ΔΕΔΔΗΕ μειώνεται το λειτουργικό κόστος για την καταμέτρηση, τις διακοπές- επανασυνδέσεις των πελατών και την αλλαγή καταναλωτή.