Τελικά ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά, που μοιράζονται οι ηγέτες; Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει έναν ηγέτη από έναν μάνατζερ; Οι ειδήμονες του χώρου δείχνουν να συμφωνούν σε 22 χαρακτηριστικά, τα οποία ο Entrepreneur παρουσιάζει στο τεύχος Μαρτίου. Εμείς εδώ επιλέξαμε πέντε από αυτά. Τα έχεις;
1. Focus
“Εχει ειπωθεί ότι ο/η ηγέτης λαμβάνει σημαντικές αλλά μη δημοφιλείς αποφάσεις. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια, αλλά θεωρώ ότι υποβαθμίζει τη σημασία που έχει η ικανότητα της εστίασης. Για να είσαι καλός/ή ηγέτης, δεν μπορείς να διαπρέπεις σε πολλά μικρά πράγματα και πρέπει να αποσπάσαι δυσκολότερα από ό,τι ο ανταγωνισμός. Για να πετύχεις να γίνουν κάποια κρίσιμα πράγματα, πρέπει να αναπτύξεις εξαιρετική επιλεκτική …άγνοια και αδιαφορία. Αλλιώς, το ασήμαντο θα σε πνίξει”: Tim Ferriss, συγγραφέας bestsellers, Host του Tim Ferriss Show
2.Σιγουριά
“Ο/η ηγέτης εμπνέει σιγουριά και ‘followership’ χάρη στο ξεκάθαρο όραμά του/της, την ικανότητα να δείχνει ενσυναίσθηση και να είναι δυνατός/ή προπονητής/τρια. Ως ηγέτιδα, για να αναγνωριστώ αισθάνονται ότι πρέπει να επιδείξω αυτοπεποίθηση, αλλά προσπαθώντας πάντα να διατηρήσω τη Νότια ανατροφή μου, που χαρακτηρίζεται από ευγένεια και γενναιοδωρία. Αυτά τα δύο βοηθούν να κερδίζεις σεβασμό”: Barri Rafferty, CEO, Ketchum North America
3.Διαφάνεια
“Ποτέ δεν τσίμπησα στην ιδέα να φοράω μάσκα. Ως ηγέτης, ο μόνος τρόπος που γνωρίζω για να εμπνέω εμπιστοσύνη στην ομάδα και τους συναδέλφους μου είναι το να είμαι 100% αυθεντικά ο εαυτός μου. Ανοιχτή, κάποιες φορές με ατέλειες και ελαττώματα, αλλά πάντα παθιασμένη με τη δουλειά μας. Αυτό μου δίνει την ελευθερία να είμαι πάντα παρούσα και συνεπής. Γνωρίζουν τι θα πάρουν (από εμένα) ανά πάσα στιγμή. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις”: Keri Potts, senior director of public relations, ESPN
4.Aκεραιότητα
“Οι άνθρωποι που δουλεύουν για εμάς είναι άμεση αντανάκλαση των αξιών που αντιπροσωπεύουμε ώς ηγέτες. Αν προτιμούμε να έχουμε πάντα δίκιο από το να κάνουμε το σωστό (“needing to be right, instead of doing what’s right” στο αγγλικό κείμενο), περιορίζουμε τη δυναμική της επιχείρησής μας και χάνουμε ταλέντα. Αν εστιάσουμε στο να γίνουμε αυθεντικοί σε όλες τις αλληλεπιδράσεις μας (…) όλα τα υπόλοιπα μπαίνουν στη θέση τους μόνα τους”: Gunnar Lovelace, co-CEO and cofounder, Thrive Market
5.Πάθος
“Πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις. Προκειμένου να είσαι πραγματικά επιτυχημένος σε κάτι, πρέπει να πάθεις εμμονή με αυτό και να το αφήσεις να σε καταναλώσει. Οσο επιτυχημένη και αν γίνει η επιχείρησή σου, δεν είσαι ποτέ ικανοποιημένος και πάντα ωθείσαι να κάνεις κάτι μεγαλύτερο, καλύτερο και πιο εξαιρετικό. Ηγείσαι με το παράδειγμά σου (“You lead by example”), όχι επειδή αισθάνεσαι ότι είναι κάτι που πρέπει να κάνεις, αλλά επειδή είναι ο τρόπος ζωής σου”: Joe Perez, cofounder, Tastemade.
Άρθρο με πληροφορίες από το Entrepreneur
Διάβασε και τα 22 ΕΔΩ (αγγλική γλώσσα)