Κ. Καραμανλής: Εντός 6μήνου η πρώτη δημοπράτηση για το «Fly Οver» – βαρύτητα στα “ώριμα” έργα

Για τα μεγάλα και ιδιαίτερα σημαντικά αναπτυξιακά έργα Υποδομών της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην ΕΤ3.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Έδεσσας – Θεσσαλονίκης, στην κατασκευή του Βόρειου τμήματος του Ε65, που θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα Τρίκαλα, στο “Fly Over” της Περιφερειακής αλλά και στο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ, ενώ εξέφρασε την πρόθεση ενόψει νέου ΕΣΠΑ, να δοθεί βαρύτητα στα “ώριμα” έργα προς ένταξη.

Οδικός άξονας Έδεσσα – Θεσσαλονίκη

Για τον οδικό άξονα Έδεσσα – Θεσσαλονίκη, και ειδικότερα για το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκ. €, που ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Υπουργός δήλωσε: «ωριμάζουμε μελετητικά το έργο ώστε μέσα στο 2021 να μπορέσουμε να το δημοπρατήσουμε». Ακόμα διαβεβαίωσε πως θα βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο προκειμένου να υλοποιηθεί: «Η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μπει το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης» τόνισε, ενώ ακόμα κι αν δεν γίνει αυτό, διαβεβαίωσε πως θα βρεθεί άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο.

Βόρειο τμήμα Ε65

Αναφερόμενος στην κατασκευή του Βόρειου τμήματος του Ε65, που θα συνδέσει την Εγνατία Οδό με τα Τρίκαλα, το οποίο το Υπουργείο Υποδομών κατάφερε να το ξεμπλοκάρει μετά από χρόνια και πήρε το πράσινο φως από την ΕΕ, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως «είναι ένα πολύ μεγάλο και πολύ σημαντικό έργο, διότι στην ουσία βγάζει από την απομόνωση τα Τρίκαλα και δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές σε όλη την Δυτική Μακεδονία». Χαρακτήρισε «σφιχτό» το χρονοδιάγραμμα, λέγοντας πως το έργο αυτό συζητιέται πάρα πολλά χρόνια. «Το έργο αυτό πρέπει να γίνει και θα γίνει. Είναι ώριμο μελετητικά και έτοιμο. Πιστεύω πως θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, η κατασκευή του θα ξεκινήσει εντός του έτους και μέσα σε τρία χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί».

Flyover

Σχετικά με το “Fly Οver”, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και πως «Αν δεν υπάρχουν προσφυγές στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα ξεκινήσει το τεράστιο αυτό έργο των 13 χιλιομέτρων με 9 ανισόπεδους κόμβους. Ένα έργο με θετικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα που στην ουσία θα λύσει το τεράστιο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και θα γίνει με ΣΔΙΤ».

Νέα λεωφορεία

Όσον αφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς υπογράμμισε: «Παραλάβαμε τον ΟΑΣΘ με 230 λεωφορεία. Κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και σήμερα τα λεωφορεία είναι 400, έχοντας κάνει μια σημαντική ανανέωση του στόλου».

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι αυτή η ανανέωση θα συνεχιστεί, με τη διαδικασία της εκμίσθωσης, και εντός του 2021 ο στόλος θα ενισχυθεί με 200 λεωφορεία. Και επιπλέον, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στο επόμενο 15ήμερο ο μεγάλος διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι στον αέρα και σε διαβούλευση. «Η κατάσταση ημέρα με την ημέρα βελτιώνεται, σίγουρα δεν είναι ακόμα αυτή που θα θέλαμε, αλλά προσπαθούμε να φτάσουμε την αστική συγκοινωνία στο επίπεδο που πραγματικά αξίζει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης» κατέληξε.

Comments are closed