Μια οικο-λεωφόρος στη Μαδρίτη διορθώνει αστοχίες σχεδιασμού

'ECO-BOULEVARD' in Villa de Vallecas district in Madrid (Spain). Designed by 'Ecosistema Urbano Arquitectos' firm and completed in 2007.

‘ECO-BOULEVARD’ in Villa de Vallecas district in Madrid (Spain). Designed by ‘Ecosistema Urbano Arquitectos’ firm and completed in 2007.

Η Eco-Boulevard, μια βιοκλιματική λεωφόρος, που καταλαμβάνει εμβαδόν 25.500 τ.μ στο προάστιο Vallecas στη Μαδρίτη, αποτελεί απόδειξη της δυνατότητας μεταμόρφωσης μιας βαρετής γειτονιάς σε μια παλλόμενη από ζωή περιοχή κατοικίας, που ευνοεί την κλιματική ισορροπία και το περπάτημα και δημιουργεί αίσθηση συλλογικής ταυτότητας.

Η συνύπαρξη -σε ενα πρότζεκτ- της περιβαλλοντικής πραγματικότητας, της αρχιτεκτονικής και της αστικοποίησης, είναι γεγονός! Δεν το λέμε εμείς, αλλά η εξωτερική συνεργάτις και αρθρογράφος  του Forbes, YJean MunDelsalle.

Κατά την αρθρογράφο, η Eco-Boulevard είναι στην ουσία ένα πείραμα βιώσιμου αστικού σχεδιασμού, που τι κάνει; Προσπαθεί να αποζημιώσει τους κατοίκους της περιοχής για την έλλειψη κοινωνικής δράσης και δραστηριότητας, που δεν θα υπήρχε αν δεν γινόταν εξαρχής κακός σχεδιασμός των γειτονιών. Εν ολίγοις, το πρότζεκτ δημιουργήθηκε για να πετύχει πράγματα που αν υπήρχαν από πριν, δεν θα ήταν αναγκαία η ύπαρξη του πρότζεκτ (σαν γρίφος ακούγεται, αλλά στην ουσία …αυτό είναι).
eco-boulevard_de_vallecas_madridΣτην ιδιαίτερη αυτή λεωφόρο υπάρχουν μεταξύ άλλων τρία κυλινδρικά περίπτερα με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία υπό την ¨ομπρέλα¨ τους,  τα οποία αποκαλούνται ¨air trees¨, και τα οποία συμπεριφέρονται σαν αληθινά δέντρα, χωρίς να χρειάζονται δεκαετίες για να μεγαλώσουν. Κάτω από τα ιδιαίτερα αυτά ¨δέντρα¨ υπάρχει χρήσιμος και λειτουργικός εσωτερικός χώρος, κατά μήκος μιας οδού φιλικής προς τους πεζούς. ΄Εχοντας οικοδομηθεί ώς μια προσωρινή κατασκευή, η οποία μπορεί να προσφέρει μακροπρόθεσμες λύσεις στην προσαρμογή του εξωτερικού περιβάλλοντος των πόλεων στις αυξανόμενες θεροκρασίες, το πρότζεκτ έχει ουσιαστικά προσφέρει στην περιοχή ένα νέο μέλλον και μια διαφορετική καθημερινότητα. Η λεωφόρος χτίστηκε σε δύο φάσεις (το 2004 και το 2007), με την αξιοποίηση κυρίως ανακυκλωμένων υλικών, ενώ χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας  της.

Άρθρο με πληροφορίες από το Forbes 

Διαβάστε περισσότερα στο πρωτότυπο άρθρο, ΕΔΩ

Comments are closed