Ημερίδα για το Fly Over. Παρόν το ΤΕΕ/ΤΚΜ

Το έργο της της κατασκευής του Flyover ήταν το αντικείμενο της ημερίδας: «Η ζωή μας με το FlyOver», που διοργάνωσε το «Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5» το Σάββατο 9 Μαρτίου, στο Περίπτερο 15 της ΔΕΘ.

Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε για το «Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5» η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview σε δείγμα 4.101 ατόμων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης κατά την χρονική περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2024. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των πολιτών έχει κακή εικόνα για το έργο του Flyover και είναι αντίθετη στην κατασκευή του. Συγκεκριμένα, το 58% των ερωτηθέντων δεν συμφωνεί με την κατασκευή του Flyover, έναντι του 42% που συμφωνεί, ενώ το 54% εκτιμά ότι το έργο δεν θα βοηθήσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάϊο του 2027 είπε o Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην Ημερίδα και τόνισε ότι μόνο πολιτικοί λόγοι ή δικαστικές εμπλοκές μπορούν να καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του. Σύμφωνα με τον ίδιο, στα τέλη Απριλίου θα ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες: «Μιλάμε για ένα έργο με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά τα οποία αποτελούν τον εφιάλτη της πόλης δηλαδή το Μετρό. Είναι ένα έργο που παρακολουθείται από τις τράπεζες, οι οποίες θέλουν να πάρουν γρήγορα πίσω τα χρήματα τους. Έχει δηλαδή χαρακτηριστικά τέτοια που δεν μπορεί παρά να “τρέξει”. Δεν είναι ένα έργο που είναι αρκετά δύσκολο, είναι ένα πολύ συνηθισμένο οδικό έργο για τα μέτρα μια ελληνικής εταιρίας. Η ανασφάλεια των Θεσσαλονικέων πιστεύω ότι προέρχεται από έργα όπως το Μετρό.»

Στην ίδια ημερίδα, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας σημείωσε μεταξύ άλλων: “Το έργο δε ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις . Υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών . Πρέπει να μάθουμε να ενημερώνομαστε ορθά. Όταν θα ολοκληρωθούν μέτρο και flyover η πόλη μας θα είναι καλύτερη από σήμερα.”

Στην Ημερίδα τo ΤΕΕ/ΤΚΜ εκπροσώπησε ο Πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής Έργων Υποδομής και Δικτύων, Γιώργος Χρίστογλου.

Ο κ. Χρίστογλου είπε πως το έργο του Flyover απασχολεί το ΤΕΕ καθώς δημιουργούνται προβλήματα λόγω της κατασκευής του. «Είναι ένα έργο που θα δώσει μία τεχνική λύση στη διαμπερή κυκλοφορία. Προφανώς και δημιουργεί μεγάλα κυκλοφορικά ζητήματα. Θα πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι ήδη η ανατολική περιφερειακή είχε φτάσει στα όριά της και το μέλλον της προβλεπόταν ακόμα χειρότερο. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι όλα τα έργα δημιουργούν οχλήσεις, ειδικά ένα τόσο μεγάλο έργο», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής Έργων Υποδομής και Δικτύων του ΤΕΕ/ΤΚΜ σημείωσε ότι, σύμφωνα με τις μετρήσεις, που είναι διαθέσιμες από το Ινστιτούτο Μεταφορών, η επιπρόσθετη επιβάρυνση για κάποιον που κινείται στον περιφερειακό είναι 30 λεπτά.

Αναφερόμενος στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος που δημιουργείται από την κατασκευή του FlyOver, εστίασε στην ανάγκη τήρησης του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, στην αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς και στην αστυνόμευση στους δρόμους της πόλης.

Επιπλέον, είπε ότι η αναμενόμενη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό μέσα στο 2024 και της Καλαμαριάς που ακολουθήσει, θα δώσει μεγάλη λύση καθώς θα αποφορτίσει ένα μεγάλο κομμάτι της κυκλοφορίας. Ο κ. Χρίστογλου εστίασε και στην ανάγκη  δημιουργίας χώρων στάθμευσης τύπου park and ride,  ώστε να μη δημιουργούνται εστίες κίνησης μέσα στην πόλη.

Δείτε την τοποθέτηση του κ. Χρίστογλου ΕΔΩ

Δείτε όλες τις τοποθετήσεις στην ημερίδα ΕΔΩ

Comments are closed