
Πηγή φωτογραφίας: Arpingstone public domain
Η θέση της Συνέλευσης του Λονδίνου (London Assembly) απέναντι στην περαιτέρω επέκταση του αεροδρομίου του Heathrow είναι σταθερή και ξεκάθαρη: όχι. “Δεν το χρειαζόμαστε και δεν το θέλουμε” γράφει ο εκπρόσωπος του Πράσινου Κόμματος .στη Συνέλευση, Darren Johnson.
Και φαίνεται ότι έχει γερές ‘πλάτες”, αφού ενάντια στην επέκταση τίθεται όχι μόνο η Συνέλευση αλλά και ο δήμαρχος του Λονδίνου, Boris Johnson, ο οποίος ήδη από τον περασμένο Ιούνιο ξεκαθάρισε ότι: “η ομάδα μου και εγώ καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η εκτίμηση της Επιτροπής Αεροδρομίων απέτυχε να αποδείξει ότι η επέκταση του Heathrow θα είναι συμβατή με τις υποχρεώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου έναντι της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα. Είναι απλά ασύλληπτο ότι θα μπορούσε να επιτραπεί η επέκταση του Heathrow υπό αυτές τις συνθήκες. Έτσι, η θέση του δημάρχου και της Συνέλευσης του Λονδίνου είναι απολύτως ξεκάθαρη. Ενας τρίτος διάδρομος προσαπογειώσεων στο Heathrow θα υποβάθμιζε τις προσπάθειες αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής και θα αύξανε την ηχορύπανση για εκατομμύρια Λονδρέζους“.
Σύμφωνα με μελέτη, περίπου το 30% όλων των νέων επιβατών του Heathrow είναι άνθρωποι που αν δεν προχωρούσε η επέκταση θα ταξίδευαν ωραιότατα μέσω άλλων αεροδρομίων του Λονδίνου. Αντί για αυτό, όλη η ρύπανση θα συγκεντρώνεται σε ένα γεωγραφικό σημείο. Είναι λογικό αυτό; διερωτάται ο Darren Johnson.
H πρόβλεψη είναι, συνεχίζει, ότι το Heathrow θα σπάσει τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ρύπανσης που έχει θέσει η ΕΕ μέχρι το 2030 και αυτό με βάση τη σημερινή του δυναμικότητα. Αν προστεθεί και ο τρίτος διάδρομος η διαδικασία αυτή θα επιταχυνθεί σημαντικά. Γιατί λοιπόν να προστεθούν στο Heahtrow 10 εκατ, επιβάτες, που σήμερα ταξιδεύουν μέσω Gatwick και Stansted;
Η βρετανική κυβέρνηση, συνεχίζει το άρθρο του Darren Johnson, έχει συμφωνήσει σε συγκεκριμένους στόχους για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για να τους πετύχει, το τελευταίο οικονομικό μοντέλο που επεξεργάστηκε αφορά την επιβολή φόρου στα καύσιμα, που θα αυξήσει κατά 100 στερλίνες το κόστος μιας πτήσης μετ΄επιστροφής προς την Ιμπιζα μέχρι το 2050, ακόμη και χωρίς την προγραμματισμένη επέκταση.
Υπάρχει τελικά κάποιο όφελος από όλο αυτό; “Οι πέντε με δέκα εκατομμύρια επιβάτες που θα περνούν από το Ηeathrow για ανταποκρίσεις πτήσεων. Αρα, εκατοντάδες χιλιάδες περισσότεροι Λονδρέζοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν περισσότερη ηχορύπανση, μόνο και μόνο για να σταματούν κάποιοι επιβάτες στα duty free του Heathrow” γράφει ο Johnson και προσθέτει ότι, συν τοις άλλοις, μόνο το 10 % των νέων πτήσεων, που θα προκύψουν για το Heathrow στο πλαίσιο της επέκτασης αφορούν σε νέες αεροπορικές συνδέσεις από τις οποίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν οι Βρετανοί επιβάτες…
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο ΕΔΩ