Οι πόλεις θέλουν περισσότερα ηλεκτρικά ΙΧ. Μπορούν όμως να τα …φορτίσουν;

Δωρεάν σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων εγκαθιστά σε σπίτια, γραφεία και δημόσιους χώρους η εταιρεία ηλεκτρισμού και αερίου  Avista στην πόλη Spokane στην Ουάσιγκτον, προκειμένου να δει αν αυτή η “χορηγία” θα βοηθήσει στην αύξηση της χρήσης της καθαρής ενέργειας.

Το Spokane, μια πόλη 200.000 κατοίκων κοντά στα σύνορα με το Idaho, έχει μια ακμάζουσα αγορά ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η Avista θέλει να κεφαλαιοποιήσει αυτή την ιδιαιτερότητα. Ετσι ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα δωρεάν εγκατάστασης 270 σταθμών φόρτισης σε διάφορα σημεία, ιδιωτικά και δημόσια. Το όλο εγχείρημα τής στοιχίζει 3 εκατ. ευρώ και μπορεί αυτό το ποσόν να φαίνεται μάλλον μεγάλο, αλλά αποτελεί ψίχουλα σε σχέση με τα ετήσια έσοδά της, που ανέρχονται σε 1 δισ. δολάρια.

Η συγκεκριμένη πόλη δεν είναι η μόνη, που “παίζει” με τρόπους χρήσης της ενέργειας, με την ελπίδα να διαχειριστεί το καταναλωτικό ενδιαφέρον και να βελτιώσει τη δημοτική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Καθώς καταναλωτές κι εταιρείες εξακολουθούν να απορροφούν περισσότερη ενέργεια, οι πόλεις “τεστάρουν”τρόπους για να σπαταλιέται όσο λιγότερη γίνεται -μέσω της χρήσης ηλεκτρικών λεωφορείων για παράδειγμα ή της μείωσης της έντασης των ηλεκτρικών φανοστατών τα ξημερώματα.

Ωστόσο αυτές οι ιδέες δεν μπορούν παρά να έχουν κάποιες επιπτώσεις στο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Για παράδειγμα, έχει υπολογίσει η Avista ποια ώρα της ημέρας θα βάζουν οι κάτοικοι του Spokane τα αυτοκίνητά τους στην πρίζα; Αν οι πολίτες αποφασίζουν να φορτίζουν τα ΙΧ τους την ίδια ώρα -κάτι διόλου απίθανο, με βάση τους ρυθμούς της καθημερινότητας- αυτό μπορεί να ¨στραγγίξει’ το σύστημα. Αν για παράδειγμα 500.000 οχήματα φορτιστούν σε ένα απόγευμα, θα “καταβροχθίσουν” περίπου 10.000 megawatts, ήτοι πέντε φορά τη σημερινή κατανάλωση ρεύματος της πόλης… Όπως όλα τα πράγματα, πριν οτιδήποτε εξελιχθεί σε μόνιμη επιλογή, πρέπει να μελετηθεί σωστά. Κι αυτό το πρόγραμμα-πιλότος σίγουρα θα βοηθήσει την Avista  να καταλήξει στις επιλογές της…

Άρθρο με πληροφορίες από το fuelfix

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο ΕΔΩ (αγγλική γλώσσα)

Δείτε μια ενδιαφέρουσα έρευνα για το θέμα ΕΔΩ (αγγλική γλώσσα)

Comments are closed