Έτοιμη να “προσπεράσει” -μαζί με το σύνολο της κοινωνίας- το εμπόδιο της πανδημίας και να διεκδικήσει διακρίσεις σε ευρωπαϊκές πίστες formula 1, δηλώνει η “Aristutle” Race Team της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Η φοιτητική ομάδα, που με επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών κ. Μηνά Αλεξιάδη, έχει ήδη αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις με τα ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκευάζει, έχει ήδη προκριθεί σε μεγάλους διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο καλοκαίρι, προετοιμάζοντας για τον έναν εξ` αυτών, το πρώτο αυτόνομο -δηλαδή μη επανδρωμένο- ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της συλλογής της.
Πρόκειται για τους πλέον απαιτητικούς διαγωνισμούς της “Formula Student” στους οποίους η ομάδα της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ κατάφερε να εξασφαλίσει θέση σημειώνοντας καλύτερες δυνατές επιδόσεις στα κουίζ εισαγωγής που είναι κάθε άλλο παρά απλά αφού πρόκειται για 10-15 ερωτήσεις που μπορούν να αφορούν ο, τιδήποτε, από ολόκληρο φάσμα της μηχανικής και τους κανονισμούς Formula Student με στόχο τη συγκέντρωση των περισσοτέρων σωστών απαντήσεων στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Αντιλαμβάνεται κανείς πόσο εντατική προετοιμασία προϋποθέτει όχι μόνο η διάκριση, αλλά ακόμα και η απλή πρόκριση και αυτό με τη σειρά του δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στο γεγονός ότι η “Aristurtle” είναι η μόνη ελληνική ομάδα που κατάφερε να αποσπάσει πρώτες θέσεις ανάμεσα σε κορυφαίες ομάδες Formula Student.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η δεύτερη θέση στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (TOP EV teams) στον Formula Student Netherlands, αλλά και η έκτη θέση στον Formula Student Austria, όπου τελικός διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 25-29 Ιουλίου, στην επίσημη πίστα της Formula 1, στο Red Bull Race Track. Ο τρίτος διαγωνισμός στον οποίο ήδη προκρίθηκε, αλλά δεύτερος στον οποίο θα λάβει μέρος στην τελική φάση πίστας, είναι ο Formyla Student Easte που θα πραγματοποιηθεί 3-8 Αυγούστου στην πίστα Zala Zone Automotive Proving Ground της Ουγγαρίας.
“Επιλέξαμε να μην πάμε στην Ολλανδία, διότι εκεί είναι ακριβά τα logistics, αφού σε υποχρεώνουν να στείλεις το αυτοκίνητο πολλές μέρες πριν τον διαγωνισμό, ενώ ο χρόνος διεξαγωγής και τα χρονικά περιθώρια που θέτουν οι κανονισμοί, ουσιαστικά θα έθεταν εκτός χρήσης ένα όχημα, υποχρεώνοντας την ομάδα να κατασκευάσει για επόμενους διαγωνισμούς νέο όχημα σε πολύ μικρό χρόνο”, λέει μιλώντας στο blog του ΤΕΕ/ΤΚΜ ο τελειόφοιτος της Πολυτεχνικής του ΑΠΘ κ. Παύλος Βασιλείου. “Επιλέξαμε έτσι να πάμε σε δυο διαγωνισμούς στον έναν εκ των οποίων θα λάβουμε μέρος σε δύο κατηγορίες με δύο διαφορετικά οχήματα. Το ένα είναι ένα νέο μοντέλο αγωνιστικού που κατασκευάζουμε αυτή την περίοδο και ακόμα δεν έχουμε “βαφτίσει”, ενώ το δεύτερο θα είναι κατ` ουσία το μοντέλο Thetis αναβαθμισμένο έτσι ώστε να είναι αυτόνομο, μη επανδρωμένο (driverless) αγωνιστικό.”
Στην ομάδα Aristurtle συμμετέχουν φοιτητές από τα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών και Οικονομικού του ΑΠΘ.
“Η Aristurtle ήταν η πρώτη ελληνική Formula Student ομάδα η οποία ανακοίνωσε τον στόχο της για την δημιουργία ενός αυτόνομου αυτοκινήτου, τον Μάρτιο του 2019”, επισημαίνουν τα μέλη της.
“Μέχρι στιγμής, η έρευνα έχει προοδεύσει σημαντικά και είμαστε στην διαδικασία να δημιουργήσουμε το πρώτο αυτόνομο μονοθέσιο στην περιοχή των Βαλκανίων. Μέσω εκτεταμένων προσομοιώσεων και δοκιμών, καταφέραμε να εμπλουτίσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν τις μηχανές και να επεκτείνουμε τα όρια των μηχανικών, όσο αυτές δρουν με ηθική υπευθυνότητα. Τον Οκτώβριο 2019, ο διαγωνισμός Formula Student Germany (FSG), ο μεγαλύτερος και πιο φημισμένος διαγωνισμός FSAE, ανακοίνωσε ότι από το 2022, όλες οι ομάδες θα συμμετέχουν είτε ως ηλεκτροκίνητες είτε ως driverless ομάδες. Αυτή η ανακοίνωση επιβεβαίωσε την εγκυρότητα της πρόσφατης απόφασης της Aristurtle να δημιουργήσει ένα αυτόνομο όχημα και της μακροχρόνιας προτίμησης στην ηλεκτροκίνηση. Επομένως, οι στόχοι μας συμβαδίζουν με αυτούς της αυτοκινητοβιομηχανίας και ικανοποιούν ήδη και τις απαιτήσεις του Formula Student Germany στο κοντινό μέλλον.”
Προηγούμενα βραβεία και διακρίσεις της ομάδας:
- 2014: Συμμετοχή στους διαγωνισμό Formula Student Italy με σχέδια και κάποια κατασκευασμένα τμήματα του μονοθεσίου.
- 2015: Συμμετοχή στους διαγωνισμό Formula Student UK με σχέδια και κάποια κατασκευασμένα τμήματα του μονοθεσίου.
- 2016: Formula Student Hungary με το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας, το Electra
- 2017: Επιτυχημένη κατασκευή ενός πιο αξιόπιστου μονοθεσίου, της Eve.
- Formula Student Germany Formula Student Italy με 3η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου.
- Formula Student Hungary με 5η θέση στην συνολική κατάταξη.
- 2018: Ένα back-to-back ανταγωνιστικότερο μονοθέσιο, η Iris.
- Formula Student Italy με 1η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου.
- Formula Student Hungary με 4η θέση στην συνολική κατάταξη.
- Formula Student East με 5η θέση στην συνολική κατάταξη.
- 2019: Το τέταρτο back-to-back μονοθέσιο της ομάδας, η Thetis. Formula Student Germany Formula Student Italy
- 3η θέση στη συνολική κατάταξη
- 1η θέση στην παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου
- 3η θέση στην ανάλυση κόστους & κατασκευής