Πόροι 10 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη από το πρόγραμμα Smart Cities – Σε λειτουργία το “Support”

Πόρους ύψους 10 εκατ. ευρώ αναμένεται να λάβει η Θεσσαλονίκη μέσω του προγράμματος “Smart Cities” για τις έξυπνες πόλεις, όπως ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας διαδικτυακά στο 6ο Thessaloniki Summit.

Πρόκειται για πρόγραμμα που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2022. Αθροίζει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ, στο οποίο καθένας από τους 332 δήμους της Ελλάδας θα έχει προκαθορισμένο προϋπολογισμό για συγκεκριμένες ψηφιακές λύσεις που τον αφορούν.

Όπως εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης για την εφαρμογή του προγράμματος, επιλέχθηκε ένα υβριδικό μοντέλο, το οποίο αποφεύγει την “κεντρικοποίηση”, αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί σαν πυξίδα. “Μια λύση θα ήταν να πει το κεντρικό κράτος ότι θα πρέπει να έχουμε κεντρικές πλατφόρμες, π.χ, για τη στάθμευση ή την ψηφιοποίηση της ενέργειας. Η κεντρικοποίηση όμως κρίναμε πως δεν θα απορροφούσε τον πλούτο των λύσεων, που ήδη υπάρχουν σε πολλούς δήμους. Από την άλλη, αν το αφήναμε εντελώς ελεύθερο δεν θα υπήρχε η διάσταση της πυξίδας, ώστε οι λύσεις να ωθηθούν προς κατεύθυνση, που να είναι κομμάτι μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής” σημείωσε και πρόσθεσε πως για αυτό και το μοντέλο που τελικά επιλέχθηκε ήταν μια προκαθορισμένη λίστα λύσεων, για τις οποίες οι δήμοι θα μπορούν να αντλήσουν χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των “Smart Cities”, στο πλαίσιο του προκαθορισμένου προϋπολογισμού τους, ώστε να δρομολογήσουν παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες.

Support.gov.gr: Ο νέος ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας των πολιτών με το Δημόσιο

Διαθέσιμη στους πολίτες για την επικοινωνία και την υποβολή ερωτημάτων και αιτημάτων σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών των φορέων είναι από τη Δευτέρα η ψηφιακή πλατφόρμα support.gov.gr., όπως είχε προαναγγείλει ο κ. Πιερρακάκης από το 6ο Thessaloniki Summit.

Το support.gov.gr ενοποιεί τον τρόπο επικοινωνίας με τους κυβερνητικούς φορείς για τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στο gov.gr. Δημιουργείται, έτσι, ένας ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τις δημόσιες υπηρεσίες, για την υποβολή ερωτημάτων, αιτημάτων και την λήψη απαντήσεων για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών κάθε φορέα.

Πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη υπηρεσία που παρέχεται από το gov.gr, επιλέγουν το πεδίο «Επικοινωνία» στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αφού ταυτοποιηθούν με τους κωδικούς Taxisnet, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προσωποποιημένα αιτήματα εξυπηρέτησης ή ερωτήματα. Μετά την υποβολή, λαμβάνουν ως αποδεικτικό τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

Στη συνέχεια, το gov.gr διαμοιράζει τα αιτήματα – ερωτήματα αυτόματα, στους φορείς και τις διοικητικές μονάδες που έχουν την ευθύνη απάντησης. Μετά την ολοκληρωμένη επεξεργασία του αιτήματος, η απάντηση της διοίκησης αναρτάται στη θυρίδα απαντήσεων του πολίτη. Για κάθε νέα απάντηση το gov.gr αποστέλλει ενημερωτικό email, ώστε ο πολίτης να μεταβεί στη θυρίδα απαντήσεων για να παραλάβει την απάντηση της αρμόδιας διοικητικής μονάδας.

Ήδη, υποστηρίζονται από το support.gov.gr 259 ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Οικονομικών, καθώς επίσης και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και την ΗΔΙΚΑ. Σταδιακά, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενταχθούν στο support.gov.gr.

Comments are closed