Στη Θεσσαλονίκη η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο του «Open House»

To Σαββατοκύριακο 25-26 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε για 12η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, το «Οpen House», η μεγάλη αρχιτεκτονική γιορτή που έχει γίνει πλέον θεσμός.

Με στόχο την ανάδειξη της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και της σημασία της στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια σε όλη την Θεσσαλονίκη άνοιξαν τις πόρτες τους, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες να εξερευνήσουν, ιστορικά κτίρια και σύγχρονες δημιουργίες που συνθέτουν την αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης. Το κοινό ξεναγήθηκε δωρεάν από τους 500 εθελοντές της δράσης, οι ξεναγήσεις των οποίων περιελάμβαναν την αρχιτεκτονική σχεδίαση, την ιστορία, την κατασκευή και τη χρήση των κτιρίων.

Πλήθος κόσμου που είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί μερικά χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά “κοσμήματα” της Θεσσαλονίκης όπως τον Πύργο Τριγωνίου, τον Μακεδονικό Τάφο στον Φοίνικα,
τα γραφεία της Deloitte, συγκρότημα κατοικιών στη Θέρμη (Three Green Curvres), το ξενοδοχείο Sigma, που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια στην οδό Καλαποθάκη. Το συγκεκριμένο κτίσμα ήταν από τις μεγαλύτερες αρχιτεκτονικές προκλήσεις για τους κατασκευαστές του, καθώς κατά τη διάρκεια των εργασιών αποκαλύφθηκαν αρχαιότητες, μεταξύ των οποίων και του νότιου παραλιακού οχυρωματικού τείχους της πόλης. Επίσης ήρθαν στο φως απομεινάρια από την παλαιοχριστιανική εποχή, ρωμαϊκές ανακατασκευές, μια μικρή βασιλικού τύπου εκκλησία αγνώστου ταυτότητας, τάφοι και ένα εξελιγμένο πλέγμα αγωγών, ευρήματα, χρονολογούνται από τον 4ο αιώνα μ.Χ. μέχρι τα τέλη της οθωμανικής κυριαρχίας. Το μνημειακό σύνολο συντηρήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και οι αρχιτέκτονες επέλεξαν να το αναδείξουν περιλαμβάνοντάς το στο αρχιτεκτονικό σχέδιο του ξενοδοχείου, στο οποίο συμμετείχε και η αρχαιολογική υπηρεσία. Προκειμένου να το διατηρήσουν ανέπαφο τοποθέτησαν πασσάλους ύψους 20 μέτρων, επάνω από τους οποίους χτίστηκε το ξενοδοχείο. Και στο επίπεδο του ισογείου τοποθέτησαν γυάλινες επιφάνειες, έτσι ώστε τα ευρήματα να είναι ορατά από τους επισκέπτες ακόμα και στον χώρο της υποδοχής και στο εστιατόριο.

Στο πλαίσιο του «Open House Thessaloniki» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφτηκε τον σταθμό του μετρό «Αγία Σοφία». «Η δέσμευσή μας παραμένει στο ακέραιο. Η Θεσσαλονίκη θα έχει σε λειτουργία το μετρό στο δεύτερο εξάμηνο του 2024», σημείωσε σε δηλώσεις του. Ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό αρμόδιο για θέματα Υποδομών, κ. Νίκο Ταχιάο, τον γραμματέα της Κ.Ο. της ΝΔ, κ. Σταύρο Καλαφάτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», κ. Νίκο Κουρέτα, ξεναγήθηκε στους χώρους του σταθμού και είδε την πρόοδο των εργασιών. Συνομίλησε με δεκάδες πολίτες όλων των ηλικιών που θέλησαν να επισκεφτούν το χώρο και τους διαβεβαίωσε ότι το έργο προχωρά. «Είχαμε την ευκαιρία ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να βρεθούμε στο Μετρό. Όχι μόνο για να δούμε την πρόοδο των εργασιών, αλλά για να συζητήσουμε με τους συμπατριώτες μας στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι εύλογα αγωνιούν για να ολοκληρωθεί ένα εμβληματικό έργο για την πόλη», είπε ο κ.Σταϊκούρας.

Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, οι πολίτες μέσω και αυτή της δράσης λαμβάνουν μια εικόνα από την πορεία του έργου και διαπιστώνουν ότι «είμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του στόχου μας. Αυτό σημαίνει ότι περιορίζεται και η εύλογη καχυποψία που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη για την έγκαιρη υλοποίηση των έργων. Ως πολιτική ηγεσία δεσμευόμαστε για το σύνολο των έργων στη Θεσσαλονίκη ότι θα είμαστε ακριβείς».

Ο κ.Σταϊκούρας αποκάλυψε στους δημοσιογράφους πως για να μεταβεί στο σταθμό του μετρό μετακινήθηκε με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαπιστώσει την κατάσταση που επικρατεί στις δημόσιες μεταφορές λόγω και των εργασιών του Flyover που ξεκίνησαν στην περιφερειακή οδό. «Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει το μετρό, υπάρχει κατ’ αντιστοιχία μια εύλογη ανησυχία των πολιτών για την καθημερινότητά τους. Οφείλουμε να είμαστε κοντά τους», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη σε ό,τι αφορά την μετακίνησή του με λεωφορεία». Αναφέρθηκε ειδικότερα στις πέντε επιπρόσθετες γραμμές αστικής συγκοινωνίας στην πόλη, στις προσλήψεις 150 οδηγών αλλά και στην απόκτηση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων από τον Απρίλιο του 2024 στη Θεσσαλονίκη. «Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, τόσο σε ό,τι αφορά την έγκαιρη έναρξη του μετρό όσο και να ενισχύσουμε το στόλο και τους οδηγούς στον ΟΑΣΘ στα λεωφορεία της πόλης», κατέληξε.

Από την πλευρά του ο αρμόδιος υφυπουργός και μέχρι πρότινος πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό» κ. Ταχιάος δήλωσε πως έχουν ξεκινήσει «οι δυναμικές δοκιμές που σημαίνει ότι γρήγορα τα πράγματα μπαίνουν σε μια τροχιά παράδοσης σε λειτουργία. Πιστεύω ότι στο δεύτερο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς αυτό θα είναι επιτεύξιμο». Ο κ. Ταχιάος είπε επίσης πως «ξεπερνάμε ένα έργο που έχει αναχθεί σε ανέκδοτο για την πόλη, το κάνουμε πραγματικότητα, το παραδίδουμε στους πολίτες. Και προχωράμε στα επόμενα έργα. Μέχρι τέλος της χρονιάς θα έχει παραδοθεί και η μελέτη ανάπτυξης μετρό Θεσσαλονίκης, όπου θα δείτε και ποιες θα είναι οι επόμενες γενιές έργων του μετρό. Γιατί είναι ένα έργο που δεν εξαντλείται στην κεντρική γραμμή ή την Καλαμαριά, έρχονται και τα επόμενα στάδια ανάπτυξής του».

Τον υπουργό και τον υφυπουργό συνόδευσε στη διάρκεια της ξενάγησης ο κ. Καλαφάτης, ο οποίος στις δικές του δηλώσεις είπε ότι «το μετρό της Θεσσαλονίκης στην πλήρη ολοκλήρωσή του θα καλύψει ένα μέρος των αναγκών της καθημερινής κίνησης στη Θεσσαλονίκη». Συμπλήρωσε, δε, πως απαιτείται «πολύ δουλειά και αποτελεσματικότητα, χωρίς λόγια, και πως στο τέλος της ημέρας οι Θεσσαλονικείς θα επικροτήσουν και θα χαρούν με τη χρήση αυτού του μοναδικού μέσου».

Comments are closed