Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ στην παρουσίαση του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη από τον ΟΣΕΘ

Αλλάζει ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της Θεσσαλονίκης από την 1η Δεκεμβρίου.

Ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της πόλης, που σχεδίασε ο ΟΣΕΘ, παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Yπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Ηλίας Περτζινίδης.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός θα αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης. Και ότι την ημέρα που θα παραδοθεί το Μετρό, θα έχουμε διασφαλίσει την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

«Είναι δεδομένο πως, ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις. Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία. Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη». πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.

«Μια καινούργια μέρα ξεκινάει για τις συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη. Μαζί με το Μετρό και τα νέα δρομολόγια των λεωφορείων, η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων θα γίνει πολύ καλύτερη.  Η μείωση του χρόνου, η πύκνωση των δρομολογίων και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών είναι τα οφέλη που θα καρπωθούν οι πολίτες από τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο Υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου.

«Σε συνδυασμό με μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων, όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με σύγχρονα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η πρόσληψη νέων οδηγών και ο περιορισμός της εισιτηριοδιαφυγής, αναδιαρθρώνουμε ουσιαστικά τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», σημείωσε η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα.

Τα “θετικά σημεία της αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης” υπογράμμισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.

Ο  Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας ανέφερε ότι «η Θεσσαλονίκη βγαίνει επιτέλους από τον συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό».

Ο «οδικός μας χάρτης» και ο τελικός σχεδιασμός των αναδιαρθρωμένων γραμμών αστικής συγκοινωνίας έγινε με στόχευση την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη που θα χρησιμοποιεί το μετρό και θα μεταβαίνει από και προς περιοχές ανατολικά, δυτικά, βόρεια και νότια της βασικής γραμμής. Στόχος του σχεδιασμού μας είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό κατά μεγάλο ποσοστό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της μετεπιβίβασης που επιδιώκουμε να καθιερώσουμε στη λογική του πολίτη κάθε ηλικίας και στη Θεσσαλονίκη», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

Με την μετεπιβίβαση από τους σταθμούς του μετρό και την χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώνεται σημαντικά ο χρόνος μετακίνησης των επιβατών στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του ΟΣΕΘ, Σαμ Σαλέμ παρουσιάζοντας τις αλλαγές που επιφέρει ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης.

Οι αλλαγές που προωθούνται

Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία-Αεροδρόμιο-Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.

Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματούν τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη», που δεν τροποποιούνται.

Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»

Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)

Απομακρύνονται επιπλέον δύο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)

Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ.

Τροποποιούνται 11 γραμμές

Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία

Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Συντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Συντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.

Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)

Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό

Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου

Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου

Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος

Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων

Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό

Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης

Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου). Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».

Comments are closed