Τα συγκοινωνιακά θέματα της Θεσσαλονίκης τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης στα γραφεία του ΟΣΕΘ, με τον πρόεδρο κ. Γιάννη Καλογερούδη και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιάννη Τόσκα. Στη συνάντηση συμμετείχε και το εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού κα. Φυγαλία Παπαγεωργίου.
Παράλληλα, στη συνάντηση επισημάνθηκε η εξαιρετική συνεργασία, για την προώθηση συγκοινωνιακών ζητημάτων της Θεσσαλονίκης, μεταξύ του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Ειδικότερα, στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας τέθηκαν:
– Οι πρωτοβουλίες του ΟΣΕΘ για δημιουργία σύγχρονου, πολυτροπικού τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπου θα υπάρχουν υπαίθριοι χώροι στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης σε μετρό, λεωφορεία, ταξί. Τον σταθμό σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για την υλοποίησή του συνεργάζονται στενά φορείς της Θεσσαλονίκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Θεσσαλονίκης, Αττικό Μετρό). Στο πλαίσιο αυτό, συζητήθηκαν και τα επόμενα βήματα: η χωροθέτηση αντίστοιχου τερματικού χώρου στη Μίκρα του Δ. Καλαμαριάς και στην περιοχή του Ν.Σ. Σταθμού, όπου θα βρίσκονται τα δύο τέρματα του μετρό και η ανάγκη για μετεπιβιβάσεις θα είναι φανερή.
– Η υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού και ενός ενιαίου, αυτόματου συστήματος κομίστρου της αστικής συγκοινωνίας μαζί με τη διερεύνηση της απαραίτητης ένταξης σε αυτό και του μετρό, έργο το οποίο ανέλαβε να υλοποιήσει η Κοινωνία της Πληροφορίας μαζί με τον ΟΣΕΘ και τους παρόχους συγκοινωνίας.
– Η ένταξη, με πρωτοβουλία, διαγωνιστική διαδικασία και συγχρηματοδότηση του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, άνω των 200 σύγχρονων, «καθαρών» λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μέσα στην επόμενη διετία.
– Η ανάληψη πρωτοβουλιών από το ΥΠΟΜΕ και τον ΟΣΕΘ για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, με στόχο να υπάρξει μία ολοκληρωμένη διερεύνηση της σχέσης κόστους – οφέλους του έργου πριν την όποια δημοπράτηση.
– Οι εξελίξεις σχετικά με τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης και τις διαχρονικές πρωτοβουλίες του ΤΕΕ/ΤΚΜ και του ΟΣΕΘ για τις μελέτες και το έργο.
– Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σε ενιαία βάση για τη Μητροπολιτική Περιοχή της Θεσσαλονίκης.
– Η εκπόνηση Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, για την οποία υπάρχει συνεργασία μεταξύ ΟΣΕΘ και Αττικό Μετρό και περιλαμβάνει καίριες έρευνες και πρότυπα μετακινήσεων.
Τέλος, υπήρξε γενικότερη ενημέρωση σχετικά με την ορατή πλέον βελτίωση της παροχής του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, μέσω της μίσθωσης 180 οχημάτων από τον ΟΑΣΘ, της σύμπραξης του ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ για πλήρη εξυπηρέτηση της περιαστικής -και όχι μόνο- ζώνης, του χρησιδανείου 50 οχημάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης προς τον ΟΑΣΘ, αλλά και τον γενικότερο ουσιώδη ρόλο και σειρά αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων του ΟΣΕΘ, ως Αρχής Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.