Τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αυτά που δρομολογούνται στη Βόρεια Ελλάδα, η δυναμική των κατασκευών και των ενεργειακών έργων βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας με θέμα: «Μεγάλα Έργα και Ενεργειακές Υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα» που διοργάνωσε η ιστοσελίδα Voria.gr την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, στο ξενοδοχείο The Met.
Οι ιδιαιτερότητες των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης, όπως το Μετρό, η κατασκευή του Flyοver και οι νέες συνθήκες που δημιουργούνται στο πολεοδομικό συγκρότημα, αλλά και οι αλλαγές στην καθημερινότητα της πόλης κυριάρχησαν στην ημερίδα.
Ως μια ενεργειακή γέφυρα με την υπόλοιπη Ευρώπη χαρακτήρισε την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας η υφυπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, ενώ πρόσθεσε ότι στον ελληνικό Βορρά λειτουργούν ήδη πάνω από 7000 σταθμοί ΑΠΕ, συνολικής ισχύος 3,5 γιγαβάτ, που αντιστοιχούν στο 30% της εγκατεστημένης ισχύος στη χώρα. «Για να πιάσουμε τον εθνικό στόχο (για τις ΑΠΕ), η μισή ισχύς αναμένεται να προέρχεται από σταθμούς στη Βόρεια Ελλάδα» επισήμανε και συμπλήρωσε πως είναι σίγουρο ότι η Βόρεια Ελλάδα θα έχει ένα εντελώς διαφορετικά διαμορφωμένο ενεργειακό τοπίο τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά ανέφερε, μεταξύ αλλων, τα γεωθερμικά πεδία, την απολιγνιτοποίηση της δυτικής Μακεδονίας, το γεωπολιτικό στάτους που προσδίδει στην περιοχή και συνολικά στην Ελλάδα το FSRU στην Αλεξανδρούπολη, τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό στην Κομοτηνή, αλλά και τη σημασία των ηλεκτρικών διασυνδέσεων με τη Βουλγαρία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία. Η κ. Σδούκου επισήμανε ακόμα ότι η αποθήκευση ενέργειας είναι «το επόμενο μεγάλο πράγμα» για την κυβέρνηση στην επόμενη τετραετία και πρόσθεσε πως χρειάζεται χρόνος για να προσαρμοστούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι βιομηχανικές και κτηριακές εγκαταστάσεις της χώρας. Αναφέρθηκε δε και στο πανευρωπαϊκό -όπως είπε- πρόβλημα των ηλεκτρικών δικτύων να «σηκώσουν» την ανάπτυξη των ΑΠΕ. «Και εδώ στη Βόρεια Ελλάδα υπάρχει τέτοιο ζήτημα (…) κι αν έχουμε 450 υποσταθμούς (στη χώρα), οι περίπου 150 έχουν πρόβλημα κορεσμού» είπε, εξηγώντας ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε οφείλεται στην πολύ μεγάλη αύξηση που υπάρχει την τελευταία πενταετία στους σταθμούς ΑΠΕ που συνδέονται με το δίκτυο και στη μεγάλη επενδυτική όρεξη στον κλάδο. Παρόλα αυτά, υπάρχει πρόοδος σε ό,τι αφορά την εγκατεστημένη ισχύ, τόσο στον ΔΕΔΔΗΕ (όπου από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν εγκατασταθεί 3 γιγαβάτ «και άλλα τόσα εκτιμούμε ότι θα συνδεθούν μέχρι το 2025»), όσο και στον ΑΔΜΗΕ.
Αναδιάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης
Η αναδιάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι η προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Νίκο Ταχιάο. Ο υφυπουργός έκανε λόγο για ένα τεράστιο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, του οποίου ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ. Τα έργα που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν μέσω Connecting Europe Facility (CEF) και «μπορούμε να τα κάνουμε», όπως είπε, είναι το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, για το οποίο τόνισε ότι είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που θα γίνει με μονή γραμμή, με ηλεκτροκίνηση. Η συμφωνία για χρηματοδότηση σύμφωνα με το υφυπουργό θα γίνει στα τα τέλη Ιανουαρίου του 2024. Με τον ίδιο τρόπο χρηματοδότησης (CEF), ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι θα πραγματοποιηθεί και το σιδηροδρομικό έργο Νέα Καρβάλη–Τοξότες, ενώ στην ατζέντα των έργων βρίσκεται και η ανάταξη του Λάρισα-Βόλος και του Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος.
Για το Flyover ο κ. Ταχιάος είπε πως ξεκίνησε ουσιαστικά τον Φεβρουάριο του 2022 όταν το έργο ανακοινώθηκε σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης και «στην ανακοίνωση ήταν όλες οι αρχές». Ακολούθως ανέφερε την περίοδο Τ1 του έργου τον Δεκέμβριο του 2022 και την εγκατάσταση των εργοταξίων που ουσιαστικά αποτελούν την πρώτη φάση. «Οι αρχές έδειξαν ότι καταλάβαιναν ότι το έργο έχει μια αξία», σημείωσε ο κ. Ταχιάος , λέγοντας ότι Flyover και μετρό είναι ακριβά έργα, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι για τη Θεσσαλονίκη ίσως πιο σημαντικά έργα για την ανάπτυξη είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού και η σύνδεση του οδικού δικτύου με τον 6ο προβλήτα. Αναφερόμενος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση που έχει προκύψει, ο υφυπουργός υποδομών τόνισε ότι «θα ήταν αφελές αν θεωρούσε κανένας ότι θα μπορούσε να γίνει ένα οδικό έργο χωρίς όχληση». Μιλώντας για τα μέτρα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «δεν έχουμε πάρει κανένα μέτρο για το Flyover», επισημαίνοντας ότι μέχρι την εκκίνηση των έργων «η τροχαία δεν έπαιρνε κανένα μέτρο για την παράνομη στάθμευση, ενώ δεν εφαρμοζόταν κανονιστική του δήμου Θεσσαλονίκης για τις φορτοεκφορτώσεις», με τον υφυπουργό να ξεκαθαρίζει ότι «μας ενοχλεί γιατί όλα αυτά δεν εφαρμόζονταν τόσα χρόνια». Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι το έργο του flyover θα παραδοθεί στην ώρα του λέγοντας ότι αυτό εξηγείται από τον πολύ απλό λόγο «ότι ο εργολάβος θα αρχίσει να λαμβάνει πληρωμές διαθεσιμότητας μετά το πέρας του έργου», σημειώνοντας ότι έχει έννομο συμφέρον, ενώ χαρακτήρισε σημαντικό για τις τράπεζες την on track παράδοση του έργου. Για το μετρό, όρισε ως χρόνο εμπορικής λειτουργίας τον Νοέμβριο του 2024, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ξέρω ότι δεν θα με πιστέψει κανένας, αλλά τον Νοέμβριο του 2024 θα μπαίνετε στο μετρό». Μάλιστα χαρακτήρισε ως «βαρύ brandname» τη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση πρέπει να ασχοληθεί με την πόλη ξεχωριστά». Ο υφυπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι απόλυτη προτεραιότητα σε ό,τι αφορά τις επεκτάσεις είναι οι βορειοδυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Τόνισε, μάλιστα, ότι η επέκταση προς τα δυτικά θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ, με τις επίσημες ανακοινώσεις, στη βάση της μελέτης ανάπτυξης του μετρό, να αναμένονται στις αρχές Ιανουαρίου. «Δεν βγαίνει κυκλοφοριακά, έχουμε δεσμευμένους πόρους για τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», καθώς όπως τόνισε εκεί «υπάρχουν πληθυσμιακά χαρακτηριστικά ότι είναι προτεραιότητα για την πόλη». Ο ίδιος συμπλήρωσε πως υπάρχει σχέδιο για απευθείας σύνδεση του Ευόσμου (σσ: που φαίνεται ότι δεν θα περιλαμβάνεται στην πρώτη επέκταση προς δυτικά) με την Τούμπα, αφήνοντας βέβαια να εννοηθεί ότι πρόκειται για έργο με μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα. Απαντώντας στις κατηγορίες για μη σύνδεση του έργο με το αεροδρόμιο σε πρώτη φάση επισήμανε ότι υπάρχουν «άπειρες πόλεις που δεν συνδέονται με το αεροδρόμιο».
«Κοσμογονία έργων στη Βόρεια Ελλάδα»
Ο κ. Ντίνος Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι, η Μυτιληναίος είναι έτοιμη να διεκδικήσει εκ νέου το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ, για την οποία είχε κριθεί ως προτιμητέος ανάδοχος το 2022, ωστόσο μεσολάβησε μια σειρά θεμάτων με αποτέλεσμα το έργο να επαναπροκηρυχθεί. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπενρουμπή, «θα διεκδικήσουμε ενεργά το έργο και πιστεύω με επιτυχία, όπως την πρώτη φορά». Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή, στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, εκτός από το Flyover, υπάρχει ένας οργασμός έργων, μια «κοσμογονία», όπως είπε, ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ. Αυτά που είναι σε εκκρεμότητα αγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η κατασκευή 17 σχολείων μέσω ΣΔΙΤ, δύο μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων -μια ανατολικά, μια δυτικά της Θεσσαλονίκης (η μια θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ η δεύτερη θα είναι δημόσιο έργο)-, σιδηροδρομικά έργα, κτηριακά έργα (φοιτητικές κατοικίες στη Θράκη), οδικά, μεταξύ αυτών οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Για διαγκωνισμό και διαγωνισμό των έργων προκειμένου να υλοποιηθούν, κάποια εξ αυτών, έκανε λόγο ο κ. Μπενρουμπή, υπογραμμίζοντας πως τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα, δεδομένης μάλιστα της αύξησης των κατασκευαστικών υλικών, της γενικότερης ακρίβειας και του πληθωρισμού. «Τα έργα έγιναν πιο ακριβά λόγω του πληθωρισμού, των επιτοκίων, της γενικότερης ακρίβειας, κατά συνέπεια ο όγκος των έργων μειώνεται. Τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπενρουμπή, υπογραμμίζοντας πως τα έργα δεν υλοποιούνται για μια ζωή. Ανέφερε ενδεικτικά την Αττική οδό, που όπως είπε «σταδιακά φράζει».
240 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο της HELLENiQ ENERGY για τη Θεσσαλονίκη
Τα Ελληνικά Πετρέλαια και η HELLENiQ ENERGY την τελευταία δεκαετία έχουν επενδύσει 230 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το επενδυτικό μας πλάνο για την επόμενη πενταετία μόνον για τη Θεσσαλονίκη ανέρχεται στα 240 εκατ. ευρώ, τόνισε ο κ. Αθανάσιος Πασπαλιάρης. Ο διευθυντής Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων Θεσσαλονίκης, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΔΕΠΠΕ ΑΕ, σημείωσε πως η εταιρεία με αδιάλειπτη παρουσία από το 1966 συνεχίζει την πορεία της, διαδραματίζοντας έναν στρατηγικό ρόλο που εστιάζει τόσο στο γεωπολιτικό πεδίο όσο και στην οικονομική ενίσχυση της περιοχής. Όπως είπε ο κ. Πασπαλιάρης, αυτό οδηγεί την HELLENiQ ENERGY να αναβαθμίζει συνεχώς τις εγκαταστάσεις της, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και στην ασφάλεια του προσωπικού της, αλλά και των υποδομών της. Ο ίδιος, επικαλούμενος στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Ενέργειας, αλλά και σχετικών ερευνών, υπογράμμισε την αύξηση της συμμετοχής άλλων καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με παράλληλη μικρή μείωση των υγρών καυσίμων, επιτρέπει λόγω της ευελιξίας των διυλιστηρίων του Ομίλου και ειδικά της Θεσσαλονίκης, να προχωρήσουν στην μετάβαση σε τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα. σημείωσε πως ο Όμιλος τρέχει παράλληλες δράσεις με τον ίδιο τελικά σκοπό. Ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Πασπαλιάρης τόνισε ότι «είναι σε εξέλιξη το έργο παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ από μαγειρικά έλαια το οποίο θα είναι έτοιμο το 2025 και αφορά 45.000 τόνους του καυσίμου ετησίως». Σημείωσε ακόμη και τη συνεργασία του Ομίλου με την AEGEAN, για την παροχή βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου ήδη από το 2022, πρώτα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στη συνέχεια στο «Ελ. Βενιζέλος». Σε σχετική ερώτηση για την… τύχη του πετρελαϊκού αγωγού ΟΚΤΑ που συνδέει τη χώρα μας με τη Βόρεια Μακεδονία, ο κ. Πασπαλιάρης σημείωσε πως ήδη πήρε το πράσινο φως για την επαναλειτουργία του από τη Λιγνιτική Αρχή των Σκοπίων και «εκτιμούμε πως είμαστε κοντά για την επαναλειτουργία του». Σύμφωνα με τον κ. Πασπαλιάρη, πρόκειται για τον αγωγό μεταφοράς ντίζελ κίνησης ο οποίος δεν λειτουργεί τα τελευταία δέκα χρόνια. Όπως υπογράμμισε, έχει εξαιρετική σημασία τόσο ενεργειακά όσο και γεωπολιτικά η λειτουργία του ΟΚΤΑ και «εμείς ως Όμιλος είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε το κουμπί ακόμη και τώρα για να λειτουργήσει, έχοντας κάνει προηγουμένως όλες τις απαιτούμενες εργασίες». Εξηγώντας σημείωσε την ενεργειακή ασφάλεια που παρέχει ένας πετρελαιαγωγός για την ασφάλεια τους περιβάλλοντος αλλά και την ταυτόχρονη μείωση του κόστους.
«Κόμβος υποδομών η Θεσσαλονίκη»
Ο κ. Αναστάσιος Αρανίτης, Γενικός Διευθυντής ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ & ΑΚΤΩΡ αναφερόμενος στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης -εκπροσωπώντας την κατασκευάστρια εταιρεία- σημείωσε πως είναι ένα μεγάλο, δύσκολο έργο και θα είναι έτοιμο στην ώρα του και τον Νοέμβριο του 2024, θα περάσουμε από τον χώρο της υποδοχής σε αυτόν της επιβίβασης. Είπε πως θα είναι το πιο σύγχρονο -driveless- στην Ευρώπη και πως υπήρχαν πραγματικά μεγάλες δυσκολίες για την ολοκλήρωσή του. Επισήμανε εμφατικά πως υπήρχαν 10 χιλιόμετρα για την κατασκευή που χαρακτηρίστηκαν ιδιαίτερα δύσκολα, αλλά «θα είμαστε έτοιμοι για την παράδοσή του στον προβλεπόμενο χρόνο». «Εκπροσωπώντας πάντως τον τεχνικό κόσμο, καθώς ασχολούμαι 32 χρόνια με θέματα του χώρου, σημειώνω πως θα πρέπει, με αφορμή τη συζήτηση για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, να απαντήσουμε στο ερώτημα: τα θέλουμε τα μεγάλα έργα; Εάν ναι, θα πρέπει να τα υποστηρίξουμε», τόνισε ο κ. Αρανίτης. Επιπρόσθετα ο κ. Αρανίτης επισήμανε πως «σε πολλά μεγάλα έργα, όπως η Αττική Οδός, έτσι και σε άλλα είδαμε κάποιους που τη λοιδόρησαν, αλλά σήμερα βλέπουμε τη χρησιμότητά της στα κυκλοφοριακά ζητήματα της περιοχής». Ο Γενικός Διευθυντής ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ & ΑΚΤΩΡ υπογράμμισε πως ο τεχνικός κόσμος υλοποιεί εμβληματικά, σημαντικά, μεγάλα έργα σε όλη τη χώρα που αλλάζουν την εικόνα της χώρας. Επιγραμματικά ανέφερε τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, τον αντίστοιχο στην Καλαμάτα, στην Έδεσσα, τη σύνδεση με τη Νάουσα κι όπως τόνισε θα πρέπει όλοι μαζί να τα υποστηρίξουμε καθώς όπως σημείωσε «τα έργα θέλουν τον χρόνο τους».
«Βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής ανάταξης»
«Τα έργα υποδομών βρίσκονται σε οργασμό από τα Γρεβενά μέχρι τον Έβρο» επισήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών (αρμόδιος για ζητήματα Μακεδονίας-Θράκης) κ. Στάθης Κωνσταντινίδης. Όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης, το υφυπουργείο Εσωτερικών έχει την εντολή από πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να παρακολουθεί και να προωθεί τα έργα στην Βόρεια Ελλάδα και γι΄ αυτόν τον λόγο έχει συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς, τους οργανισμούς και τα συναρμόδια υπουργεία. Ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε στον χαιρετισμό του ότι αναμφίβολα η Ελλάδα έχει μπει σε μια έντονη φάση αναπτυξιακή, σε μια περίοδο οικονομικής ανάταξης. «Είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιήσουμε τα πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να αναβαθμίσουμε τις υποδομές της περιοχής που δεν έχουν μόνο αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλά έχουν και το στοιχείο της προστασίας των πολιτών και της ασφάλειας των υποδομών, εν όψει και των αλλαγών, των προκλήσεων που φέρνει η κλιματική αλλαγή», τόνισε. Ο κ. Κωνσταντινίδης έκανε λόγο για μια μεγάλη ατζέντα, όχι μόνο εμβληματικών έργων αλλά και των μικρότερων έργων υποδομών που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την τοπική κοινωνία. Αναφερόμενος συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι είναι πολλά και μεγάλα εμβληματικά έργα που άλλα βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και άλλα σχεδιασμού. «Το μετρό είναι σε φάση ολοκλήρωσης και είμαστε σίγουροι το 2024 θα έχει διατεθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ένα αεροδρόμιο αντάξιο των αναγκών της περιοχής, ένα Flyover που έχει ξεκινήσει, τον έκτο προβλήτα που παρά τις δυσκολίες θα συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2024. Καταλαβαίνει ο καθένας ότι με αυτά τα έργα και με πολλά άλλα, την αναβάθμιση του δικαστικού μεγάρου, του Μουσείου Ολοκαυτώματος, το οποίο θα ξεκινήσει και αυτό το 2024, δεν συζητάμε για έλλειψη σχεδιασμού και έργου. Αλλά μάλλον το αντίθετο. Πώς θα μπορέσουμε όλα αυτά τα έργα που συντρέχουν χρονικά να τα υλοποιήσουμε. Αυτό είναι το στοίχημα», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Στάθης Κωνσταντινίδης.
«Να προχωρήσει η ανάπλαση και η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου»
Στοίχημα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τη νέα θητεία και πρώτη προτεραιότητα είναι να προχωρήσει η ανάπλαση και η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Πάρις Μπίλλιας, σημειώνοντας πως αυτό θα δώσει αναπτυξιακή αξία και ώθηση στην πόλη και στη Βόρεια Ελλάδα. Έκανε λόγο για μια μεγάλη παρέμβαση που ξεκινά από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, περίπου 40 χιλιόμετρα. Ο κ. Μπίλλιας αναγνώρισε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις καθώς, όπως είπε, «η διοικητική μηχανή έχει καταφέρει να έχει φτιάξει ένα περίπλοκο σύστημα από διάφορους φορείς του δημοσίου, που ο καθένας από αυτούς θεωρεί ότι ‘’είναι το χωράφι που κληρονόμησε’’ και συμπεριφέρεται με μια ιδιοκτησιακή αντίληψη, χωρίς να έχει σχέδιο για κανένα από τα asset που έχει στο χαρτοφυλάκιό της». «Για να είμαστε ξεκάθαροι, αναφέρομαι συγκεκριμένα στους φορείς ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και όλους αυτούς που μπλέκονται, διαβουλεύονται και συνεργάζονται μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν καταλήγουν πουθενά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας. Ο αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες μια συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό και αναμένεται άμεσα να ξεκαθαρίσει το ζήτημα με την αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού, στη δυτική Θεσσαλονίκη. «Για εμάς είναι ακόμα και αιτία πολέμου να μη γίνει το πάρκο που έχουμε στον σχεδιασμό μας στη συγκεκριμένη περιοχή. Πιστεύουμε ότι θα έχουμε σύμμαχό μας και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης αλλά και τους άλλους δημάρχους. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτό το χάλι σε αυτήν την περιοχή, που θυμίζει δεκαετία του ΄50, του ΄60 και του΄70. Να μας λένε ότι “έχουμε σχέδια” αλλά ποτέ να μη μας λένε ποια είναι τα σχέδιά τους και να αφήνουνε την πόλη σε αυτό το χάλι. Αυτό πρέπει να τελειώνει», είπε με έμφαση ο αντιπεριφερειάρχης, εκτιμώντας ότι σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι ενωμένοι οι φορείς της πόλης.
Ο κ. Μπίλλιας εκτίμησε ότι αν ολοκληρωθεί η επίλυση αυτού του προβλήματος, «θα προχωρήσουμε άμεσα στις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και θα πάρει τον δρόμο προς την έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας». «Θέλω να πιστεύω ότι στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024 θα έχουμε στα χέρια μας το Προεδρικό Διάταγμα για να προχωρήσουμε επιτέλους σε αυτό που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη, ένα βαθιά αναπτυξιακό και περιβαλλοντικό έργο, όπως είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Είναι το μόνο έργο που θα βγάλει την πόλη από αυτή τη μιζέρια και την εσωστρέφεια», κατέληξε ο κ. Μπίλλιας. Αναφερόμενος στα αντιπλημμυρικά έργα, τόνισε ότι το κεντρικό κράτος πέταξε στις περιφέρειες το μπαλάκι για την υλοποίησή τους. Ο κ. Μπίλλιας σημείωσε ότι πρόσφατα έγινε μια επικαιροποίηση του masterplan για τα αντιπλημμυρικά της Θεσσαλονίκης μέσα στο οποίο προβλέπονται 40 έργα, δράσεις και μελέτες. «Πιστεύουμε ότι αυτά τα έργα θα μπορέσει να τα υλοποιήσει η Περιφέρεια με το στελεχιακό δυναμικό που έχει, δηλαδή τους 30 μηχανικούς».