ΤΕΕ/ΤΚΜ: Αδυναμία παροχής βασικών υπηρεσιών από τον e-ΕΦΚΑ στους Μηχανικούς

Την ουσιαστική αδυναμία έγκαιρης παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών από τον φορέα ασφάλισης τους, προς μηχανικούς τακτικά και ομότιμα μέλη του ΤΕΕ, επισημαίνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ σε έγγραφό του προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Ιωάννη Βρούτση και προς τον Διοικητή του ΕΦΚΑ κ. Χρήστο Χάλαρη.

Στο έγγραφο, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης υπογραμμίζει πως το Τμήμα έχει γίνει αποδέκτης επανειλημμένων παραπόνων πλήθους μηχανικών, χωρίς αυτό να σημαίνει πως υποτιμώνται τα βήματα που έγιναν προς την κατεύθυνση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης. Παρ` όλα αυτά, όπως σημειώνει, ο  e-ΕΦΚΑ εξακολουθεί να αδυνατεί να εξυπηρετήσει δύο πολυπληθείς κατηγορίες μηχανικών μελών του ΤΕΕ, οι οποίοι, με υπαιτιότητα του, ουσιαστικά στερούνται βασικών τους δικαιωμάτων ως ασφαλισμένοι:

«Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει χιλιάδες μηχανικούς ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και νυν e-ΕΦΚΑ, οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης και βιώνουν χρόνους αναμονής για την απονομή της οριστικής τους σύνταξης που υπερβαίνουν, κατά περίπτωση, τα 2-3 χρόνια. Οι μηχανικοί με παράλληλη ασφάλιση σε άλλα ταμεία βιώνουν ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Αυτή η πέρα από κάθε λογική καθυστέρηση στην απονομή των συντάξεων, σε συνδυασμό με την πολύχρονη οικονομική κρίση που έπληξε την πλειοψηφία των μηχανικών, έχει οδηγήσει χιλιάδες μηχανικούς σε καταστάσεις έσχατης αδυναμίας, προσβλητικής για την αξιοπρέπεια τους, ζώντας οι ίδιοι και οι οικογένειες τους με τα ελάχιστα ποσά της προσωρινής σύνταξης που τους αναλογούν, που ακόμα και αυτά καταβάλλονται με εξίσου μεγάλη καθυστέρηση. Επισημαίνουμε ότι οι συνάδελφοι, οι οποίοι έχουν περιέλθει σε αυτή την κατάσταση, στερούνται επίσης του δικαιώματος της στοιχειώδους ενημέρωσης για την εξέλιξη της υποθέσεως τους λόγω της δυσκολίας επικοινωνίας με τις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες του φορέα, τόσο τηλεφωνικά όσο και με email.

Η δεύτερη κατηγορία ασφαλισμένων περιλαμβάνει τους νέους ή και παλαιότερους μηχανικούς που εγγράφονται με αίτησή τους ως επιτηδευματίες στον e-ΕΦΚΑ και επί ένα ή δύο χρόνια από την ημερομηνία εγγραφής τους, δεν δύνανται να αποκτήσουν ασφαλιστική ενημερότητα και ικανότητα, όχι γιατί οι ίδιοι αμελούν να εκπληρώσουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις προς το ταμείο, αλλά γιατί το ταμείο τους δεν είναι ικανό να ενημερώσει το πληροφοριακό του σύστημα με τις αναλογούσες σε αυτούς εισφορές, ώστε να τους προσφέρει την δυνατότητα να τις εξοφλήσουν. Το ΤΕΕ/ΤΚΜ με την, από 27.06.2019, επιστολή του (ΑΠ ΤΕΕ/ΤΚΜ 2253) προς τον Διοικητή του ΕΦΚΑ (Κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης), επισήμανε το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παραπάνω κατηγορία μηχανικών και ζήτησε την άμεση επίλυσή του. Επειδή δεν διαπιστώθηκε καμία ουσιαστική βελτίωση των υπηρεσιών, το ΤΕΕ/ΤΚΜ επανήλθε με νέα επιστολή (ΑΠ ΤΕΕ/ΤΚΜ 2582/02.08.2019) προς τον Υφυπουργό Κοινωνικών Υποθέσεων και ζήτησε την άμεση χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας και ασφαλιστικής ενημερότητας στους μηχανικούς νέα μέλη του e-ΕΦΚΑ, μέχρι την ομαλοποίηση της λειτουργίας ανάρτησης των ασφαλιστικών εισφορών στο πληροφοριακό σύστημα του.»

Υπογραμμίζοντας ότι ως σήμερα τα προβλήματα δεν έχουν επιλυθεί, το ΤΕΕ/ΤΚΜ ζητά:

  • Την εφαρμογή στην πράξη της άμεσης καταβολής της προσωρινής σύνταξης και την άμεση υλοποίηση της εξαγγελίας για την αύξηση της
  • Τη μη μετατροπή της προσωρινής σε σύνταξη μακράς διάρκειας γιατί είναι αντίθετο στο προσωρινό της χαρακτήρα, ο οποίος δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται στην πράξη.
  • Την επιτάχυνση χορήγησης της οριστικής σύνταξης που μπορεί να γίνει εφικτή μόνο με την άμεση επαρκή στελέχωση των αρμοδίων υπηρεσιών και την χρήση ηλεκτρονικών μέσων.

Επίσης, το ΤΕΕ/ΤΚΜ επαναφέρει το αίτημα για την χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας και ασφαλιστικής ενημερότητας, μέχρι την ομαλοποίηση της λειτουργίας ανάρτησης των ασφαλιστικών εισφορών τους στο πληροφοριακό σύστημα του ΕΦΚΑ.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΕΔΩ.

Comments are closed