Μια μόλις δεσμευτική προσφορά για την Εγνατία Οδό 

Μια δεσμευτική προσφορά υποβλήθηκε για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Δεσμευτική προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές “ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.” και “VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε”.

Η συζήτηση των παραπάνω αιτήσεων έχει οριστεί για την 21/12/2020.

Ο λόγος που υπήρξε μόλις μία προσφορά είναι ότι οι υποψήφιοι ανάδοχοι “μετρούν” τις διάφορες επισφάλειες και αβεβαιότητες. Οι ίδιοι θεωρούν ότι ένα μέρος των υποχρεώσεών τους μπορεί να προσδιοριστεί με σχετική ακρίβεια, όπως για παράδειγμα η αντικατάσταση των στηθαίων την οποία κοστολογούν περί το ένα δισ. ευρώ, καθώς και η ανά οκταετία αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα, ένα κόστος το οποίο υπολογίζουν γύρω στα τέσσερα δισ. στη διάρκεια των σαράντα ετών.

Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις από τους συνολικά επτά προεπιλεγέντες υποψηφίους, τελικά αποχώρησαν. Ένα από τα ζητήματα τα οποία απασχολούν τους κατασκευαστικούς ομίλους είναι κάποιες μικρομετατοπίσεις οι οποίες παρατηρούνται, κυρίως σε σήραγγες και γέφυρες στην περιοχή της Ηπείρου οι οποίες σε ένα ακραίο σενάριο μπορούν να οδηγήσουν σε κατολισθήσεις και στην ανάγκη νέων, βαρύτατων και εξαιρετικά δαπανηρών κατασκευών, το κόστος των οποίων είναι δύσκολο να προσδιοριστεί αυτή τη στιγμή.

Αποδεκτό τίμημα που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιριών φαίνεται να προσδιορίζεται σε πάνω από ένα δισ. ευρώ.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια μια σειρά διαγωνισμών που έχει πραγματοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ (π.χ. Ελληνικό, ΟΠΑΠ, ΔΕΣΦΑ, Ελληνικά Λαχεία, ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κτλ.) έχουν προχωρήσει με έναν μόνο υποψήφιο να έχει υποβάλει προσφορά.

Comments are closed