Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα – Ποιες γραμμές αφορούν

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, με ταυτόχρονη υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 14 Ιανουαρίου και για τα έξι.

Τα έργα αυτά θα διαμορφώσουν νέες συμμαχίες ανάμεσα στους κατασκευαστικούς κολοσσούς της χώρας και ενδιαφέρον θα έχει συμμετοχή από την Ευρώπη. Τα έργα αυτά είναι “με το κλειδί στο χέρι”, πράγμα που σημαίνει, όπως δημοσιεύει το ypodomes.com, πως θα υπάρξουν συμμαχίες όχι μόνο μεταξύ κατασκευαστικών εταιρειών αλλά και με εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία σε Η/Μ συστήματα.

Tα έξι αυτά έργα έχουν δημιουργήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει ζήσει η χώρα. Την εξαγγελία τους είχε κάνει ήδη από το περασμένο καλοκαίρι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και το οποίο αφορά την σύνδεση μεγάλων λιμανιών της χώρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι διαγωνισμοί θα τρέξουν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ ύψους 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 26 Ιανουαρίου. Ο διαγωνισμός είναι να ξεκινήσει την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022 και ήδη έχουν δημιουργηθεί συμμαχίες για την ανάληψη του. Οι πληροφορίες του ypodomes.com, μιλούν για δυνατές συμμαχίες και σε αυτό και στα υπόλοιπα σιδηροδρομικά έργα: ΑΚΤΩΡ με Μυτιληναίο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η ΑΒΑΞ με την Alstom.

2.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ ύψους 1,07 δισ. ευρώ (1,33 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 27 Ιανουαρίου.

3.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ύψους 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου.

4.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ ύψους 477 εκατ. ευρώ (591,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 21 Ιανουαρίου.

5.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ ύψους 391 εκατ. ευρώ (484,84 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 24 Ιανουαρίου.

6.ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ύψους 53,5 εκατ. ευρώ (66,34 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η αποσφράγιση των φακέλων θα γίνει στις 28 Ιανουαρίου.

Πως θα τρέξουν οι διαγωνισμοί

Ο εκτιμώμενος κατασκευαστικός χρόνος των έργων είναι τέσσερα χρόνια για κάθε ένα από τα έξι projects. Ωστόσο ο ακριβής χρόνος μελέτης & κατασκευής και ο χρόνος εγγύησης του έργου θα καθοριστεί κατά τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού.

Οι παραπάνω προϋπολογισμοί επίσης θα “κλειδώσουν” βάσει των αποτελεσμάτων του Διαλόγου κατά το Στάδιο Β.Ι της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού και θα συμπεριληφθεί στην Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών.

Η επιλογή του Αναδόχου, θα γίνει με αξιολόγηση μελέτης και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής. Η βαρύτητα των κριτηρίων, η σειρά κατάταξής και η συσχέτισή τους θα προσδιοριστούν κατά τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού.

Η Β’ φάση των διαγωνισμών είναι αυτή που θα καθορίσει με ακρίβεια το τεχνικό αντικείμενο, τον τρόπο κατασκευής. Σε αυτή τη φάση θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι που θα δώσουν σάρκα και οστά στα έργα για να περάσουμε στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Στη φάση της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, έμφαση από την ΕΡΓΟΣΕ θα δοθεί στην έκπτωση επί του προϋπολογισμού Μελέτης, στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής και στον χρόνο εγγύησης. Μέσω αυτής της διαδικασίας θα προκύψει το ανάδοχο σχήμα για κάθε έργο.

Χρηματοδότηση

Ο μεγάλος στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και κατ’ επέκταση και της ΕΡΓΟΣΕ, είναι οι διαγωνισμοί για τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα να κλειδώσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για να τρέξουν τα έργα. Ήδη η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται για την κατάθεση αίτησης χρηματοδότησης στο CEF II για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ορμένιο, δηλαδή την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία. Το ΕΣΠΑ 2021-2027 θα παίξει επίσης βασικό ρόλο.

Στη νέα προγραμματική περίοδο είναι πιθανόν να προταθούν τα έργα της σύνδεσης του 6ου λιμένα και του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης και της γραμμής Κορωπί-Λαύριο.

Comments are closed