Οι δυνατότητες και προοπτικές της Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο του 4ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου

Η «νέα ατζέντα» για τη Θεσσαλονίκη, οι δυνατότητες και προοπτικές που έχει η πόλη, παρουσιάστηκαν στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Σάββατο 6 Φεβρουαρίου,  από το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΛΙΝΕΚΑ), σε συνεργασία με το «Πολιτικό Ημερολόγιο – Ατζέντα Θεσσαλονίκη», υπό την αιγίδα του ΥΜΑΘ.

Ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά την ομιλία του  τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει βάλει σε προτεραιότητα για την Ελλάδα τις εξής επενδυτικές ανάγκες:

– Δημόσια διοίκηση: ενίσχυση του πλαισίου διακυβέρνησης για τις δημόσιες επενδύσεις και τις δημόσιες συμβάσεις, ώστε να καταστεί δυνατή η αποδοτική χρήση της διευκόλυνσης.

– Επιχειρηματικό περιβάλλον: απλοποίηση του φορολογικού κώδικα, καταπολέμηση της σκιώδους οικονομίας και ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων της φορολογικής διοίκησης. Αύξηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος δικαιοσύνης.

– Κοινωνική συνοχή, αγορά εργασίας, εκπαίδευση και πρωτοβάθμια περίθαλψη : α) αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού, βελτιώνοντας τις βασικές ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες και τη συνάφεια του εκπαιδευτικού συστήματος και ενισχύοντας την επαγγελματική κατάρτιση (και μέσω ενίσχυσης του δημόσιου οργανισμού απασχόλησης), β) βελτιωμένη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας κοινωνικές υπηρεσίες για τις ευπαθείς ομάδες σε κίνδυνο φτώχειας (31,8% σε EL έναντι 22,4% στην ΕΕ).

– Υποστήριξη επενδύσεων του ιδιωτικού τομέα, ιδίως μέσω των δανείων ύψους 12,6 δισ. Ευρώ. Πώς ακριβώς αυτά τα δάνεια θα διοχετευθούν στον ιδιωτικό τομέα για επενδυτικά σχέδια συζητείται ακόμη με τις υπηρεσίες COM, με δύο βασικούς μηχανισμούς να εξετάζονται : (α) κρατικές εγγυήσεις για εμπορικούς τραπεζικούς δανεισμούς σε επιχειρήσεις, η/και (β) συγχρηματοδότηση από το κράτος με εμπορικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Αναφερόμενος στην Κεντρική Μακεδονία ο κ. Σχοινάς τόνισε ότι θα έχει αντίστοιχες χρηματοδοτικές δυνατότητες και στο νέο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Πολιτικής (2021-2027). Στο νέο ΕΣΠΑ, όπως είπε, θα υπάρχουν αρκετοί πόροι που θα μπορούν να καλύψουν απευθείας ανάγκες για τα επόμενα 7 χρόνια. Σε αναμονή της έγκρισης των τελικών ποσών για την Κεντρική Μακεδονία βάσει του εθνικού σχεδίου με τα τωρινά δεδομένα προορίζονται περίπου 1,16 δις από το ΕΤΠΑ και το νέο ΕΚΤ.

Ανέφερε μάλιστα, ενδεικτικά έργα που έγιναν ή βρίσκονται σε εξέλιξη με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα:

Η νέα παραλία, τα προγράμματα Marie-Curie και Εrasmus, τον εκσυγχρονισμό του Θεαγενείου, το Μετρό, το άνοιγμα του 6ου προβλήτα στο λιμάνι, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, το Τεχνολογικό Πάρκο Thess Intec. Τα δεκάδες σχολεία. Τα οδικά δίκτυα, την εμβληματική αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής, το διαδεδομένο Flyover. Τα τεχνολογικά vouchers ύψους μεγαλύτερου από 4 εκ ευρώ σε 400 μικρές επιχειρήσεις, την αποκατάσταση του υπεδάφους και των δικτύων στα δυτικά ύψους 8 εκ. ευρώ, την υποστήριξη των κοινωνικών δομών με περισσότερους από 58 χιλιάδες αποδέκτες και 24 μονάδων υγείας με αποδέκτες σχεδόν 14 χιλιάδες συνανθρώπους μας.

Καραμανλής: Το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί το 2023 με όλους τους σταθμούς σε λειτουργία. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «για το Μετρό το ερώτημα δεν ήταν πότε θα ολοκληρωθεί, αλλά αν θα ολοκληρωθεί, γιατί δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου. Η σημερινή κυβέρνηση ξεμπλόκαρε το έργο».

Για ακόμα μία φορά επισήμανε ότι οι διαδικασίες για την κατασκευή του δρόμου Flyover, πάνω από τον περιφερειακό, προχωρούν σε χρόνο ρεκόρ, ενώ όπως σημείωσε, παράλληλα ενισχύεται ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης για να αποτελέσει έξοδο προς την Ν.Α Ευρώπη και μέσα στο 2021 «θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη σύνδεση του Λιμανιού με την Εγνατία οδό».

“Η κυβέρνηση έχει ένα πλάνο έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ και είναι το μεγαλύτερο μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 με την κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων”, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συμπλήρωσε ότι «Ο εθνικός στόχος είναι να μπει η χώρα στο δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης. Χρειάζεται αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και το 2021 θα είναι έτος των μεγάλων υποδομών».

Γεωργιάδης: Μεγάλη ελπίδα η έναρξη των εμβολιασμών

Τη βεβαιότητα ότι το πρόγραμμα εμβολιασμών, παρά τις δυσκολίες, θα προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς και ότι «από το Μάιο και μετά» είναι πολύ πιθανόν να υπάρξει μια νέα εικόνα υποχώρησης της πανδημίας, η οποία και θα επιτρέψει να επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για ανάπτυξη, φέτος, της ελληνικής οικονομίας, εξέφρασε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη νέα σύμβαση, που υπεγράφη με την εταιρία «Ελληνικός Χρυσός» και η οποία, όπως είπε, «ξεμπλοκάρει» την επένδυση στη Χαλκιδική, υπερδιπλασιάζει τις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις από πλευράς της εταιρίας στην ελληνική οικονομία.

Μιλώντας για τις δυσκολίες της πανδημίας και για την τρέχουσα συγκυρία, ο κ. Γεωργιάδης χαρακτήρισε «μεγάλη ελπίδα» την έναρξη των εμβολιασμών.

Ο κ. Γεωργιάδης, επικαλούμενος την εικόνα που έχει, αναφορικά με τις προθέσεις μεγάλων πρακτορείων τουριστικών πακέτων του εξωτερικού, ανέφερε ότι «η Ελλάδα έχει κερδίσει πόντους αξιοπιστίας μέσα σε αυτή τη συμφορά» και ότι «καθίσταται πλέον, σε πάρα πολλούς, ίσως ο πρώτος ταξιδιωτικός τους προορισμός» και πρόσθεσε ότι αυτή η «καλή φήμη» της χώρας, που αποκτήθηκε παγκοσμίως, πρέπει να αξιοποιηθεί τα επόμενα χρόνια. «Πιστεύω, λοιπόν, ότι με τη στήριξη της κυβερνήσεως, με την πρόοδο του εμβολιασμού, αλλά και με την πάρα πολύ καλή φήμη που πια η Ελλάδα έχει, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, θα έχουμε το 2021, μια χρονιά έκπληξη» τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι και η Θεσσαλονίκη θα ωφεληθεί από αυτήν τη γενικότερη προοπτική και από τα έργα που δρομολογούνται στην πόλη, τις οδικές συγκοινωνίες και στις υποδομές, με το flyover, το μετρό κ.α., καθώς και τις επενδύσεις της Pfizer και της Sisco και άλλων επενδυτικών σχημάτων που προσβλέπουν στην «καινούργια εποχή, που ανατέλλει σε λίγους μήνες».

Καλαφάτης: Τα έργα που ήδη δρομολογούνται

«Το νερό μπήκε στο αυλάκι» για τα έργα της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) κ. Σταύρος Καλαφάτης.

Ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στα έργα που δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη, αναλυτικά, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, που, όπως είπε, «θα μας δώσει ένα σύγχρονο συνεδριακό κέντρο και χώρο πρασίνου στο κέντρο της πόλης», την αναβάθμιση του λιμανιού και στη σύνδεση με την Εγνατία και την ΠΑΘΕ, την ενοποίηση του θαλάσσιου παραλιακού μετώπου από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς Thess Intec, τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά σε Μητροπολιτικό Πάρκο Πολιτισμού και Αναψυχής, τη δημιουργία των μουσείων Εθνικής Αντίστασης, Προσφυγικού Ελληνισμού και Εκθεμάτων του Μετρό, «που θα αναβαθμίσουν τη δυτική Θεσσαλονίκη», την αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού με την κατασκευή εναέριου αυτοκινητόδρομου, την ανάπλαση των εγκαταστάσεων του Γηπέδου του ΠΑΟΚ, την κατασκευή Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο, κ.α.

Ο υφυπουργός, αναφέρθηκε και στο έργο του Μετρό «που αναμένεται να παραδοθεί πλήρως λειτουργικό και ενιαίο το 2023, με δέσμευση για επέκταση προς τη ΒΔ πλευρά της πόλης», στο σχεδιασμό επέκτασης του προαστιακού σιδηρόδρομου προς δυτικά, στη δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος «που θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε παγκόσμιο κέντρο μνήμης για τα θύματα του ναζισμού» και στη Μαρίνα Αρετσούς , που όπως είπε, «θα λειτουργήσει ως πόλος τουρισμού και αναψυχής για την ευρύτερη περιοχή».

Παππάς: Καθυστερήσεις στο Μετρό

Την περίοδο 2015 – 2019 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξεμπλόκαρε έργα τα οποία είχαν βαλτώσει για χρόνια και δεν ισχύει η κατηγορία εκ μέρους του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, περί “απραξίας”, υποστήριξε ο Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Νίκος Παππάς. Ανέφερε ενδεικτικά τις παραδόσεις έργων στην Ολυμπία οδό, την Ιονία οδό, στο δρόμο Αντίρριο – Ιωάννινα και άλλα έργα, ενώ κατηγόρησε τη σημερινή κυβέρνηση για καθυστερήσεις στον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) και στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ενώ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για “καθυστέρηση” στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το παρέλαβε στο 30% και το παρέδωσε στο 75%, όπως και για την ακύρωση του διαγωνισμού για το στρατόπεδο Γκόνου και τη δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου.

Τζιτζικώστας: Κομβικός ο ρόλος των Περιφερειών

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας εξήγησε στην τοποθέτησή του ότι «Αυτή τη στιγμή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διοχετεύει 200 εκατομμύρια ευρώ στην πραγματική μας οικονομία, στηρίζοντας με επιχορήγηση και όχι δανεισμό, τις τοπικές επιχειρήσεις και περισσότερες από 24.000 θέσεις εργασίας. Ενισχύσαμε ήδη, με 80 εκατομμύρια ευρώ, το σύστημα υγείας και τα νοσοκομεία της Κεντρικής Μακεδονίας, με 24 νέες κλίνες ΜΕΘ, σύγχρονο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και επικουρικό προσωπικό».

Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ότι παρά τις δυσκολίες της πανδημίας το έργο της ΠΚΜ συνεχίζεται και αναφέρθηκε αναλυτικά στα έργα και στις δράσεις που δρομολογούνται, λέγοντας:

«Αυτή τη στιγμή η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιεί και στις επτά περιφερειακές ενότητες 1.036 έργα και δράσεις, εθνικά και συγχρηματοδοτούμενα, συνολικού προϋπολογισμού 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, σε όλους τους τομείς, στην υγεία, την παιδεία, το οδικό δίκτυο, τις υποδομές, τον πολιτισμό, τον τουρισμό, το περιβάλλον, τις μεταφορές, τις ψηφιακές υπηρεσίες, τον πρωτογενή τομέα, την επιχειρηματικότητα, την κοινωνική αλληλεγγύη. Είμαστε και το 2020,στις πρώτες θέσεις μεταξύ όλων των φορέων του Δημοσίου, με το υψηλότερο συνολικό ποσό υπογεγραμμένων συμβάσεων και χρηματοδοτήσεων έργων».

Τόνισε μάλιστα ότι το 87% του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κατευθύνεται σε έργα υποδομών. «Το 90% των δράσεων για το περιβάλλον περνάει μέσα από τις Περιφέρειες και τους Δήμους. Οι περιφέρειες είναι αυτές που μετατρέπουν τους ευρωπαϊκούς πόρους σε μετρήσιμο έργο για τους πολίτες. Είναι λοιπόν η ώρα και στη χώρα μας, να κάνουμε το επόμενο βήμα, τη μετάβαση από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, στην Περιφερειακή Διακυβέρνηση. Ο ρόλος των Περιφερειών σ’ αυτό το νέο ξεκίνημα και στη χώρα μας και στην Ευρώπη, μετά την πανδημία, είναι κομβικός».

Ζέρβας: Πρακτικές που μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της πόλης

Έξι πρακτικές που μπορούν να συντελέσουν στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και δύο, οι οποίες αποτελούν ανασχετικούς παράγοντες σε αυτή την προοπτική, διατύπωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας.

«Η ανάπτυξη – και μάλιστα με ρυθμούς που θα καλύπτουν το χαμένο έδαφος από την πανδημία και από την κρίση – είναι το στοίχημα για την πόλη, για την ευρύτερη περιοχή αλλά και για τη χώρα», σημείωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε: «Ήρθε η ώρα για άλλη συνταγή, άλλη πολιτική. Αυτή η δεκαετία πρέπει να είναι της Θεσσαλονίκης και θα είναι της Θεσσαλονίκης». Ο κ. Ζερβας διατύπωσε έξι «ναι» για την ανάπτυξη της πόλης. Το πρώτο, αφορά την ανάπτυξη των υποδομών και τη βιωσιμότητά της (μετρό, αεροδρόμιο, λιμάνι, οδικοί άξονες, νέα περιφερειακή flyover, σιδηροδρομικά δίκτυα, αστικές συγκοινωνίες κ.α.), με λιγότερες, όπως είπε, εξαγγελίες και ταχύτερους ρυθμούς υλοποίησης. «Έχω την εντύπωση πως δεν είναι οι πόροι το βασικότερο πρόβλημα, δεν είναι τα χρήματα, αλλά οι γραφειοκρατικές και διοικητικές αβελτηρίες. Με τις παλιές συνταγές δεν μπορούμε να συνεχίσουμε» είπε ο δήμαρχος.

Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε, ως δεύτερο «ναι», στις αναπλάσεις δημόσιου χώρου (ανάπλαση ΔΕΘ, ανάπλαση άξονα Αριστοτέλους, αναπλάσεις βασικών πλατειών, επέκταση παλιάς παραλίας με deck, νέοι ‘Στάβλοι Παπάφη’, νέο γήπεδο Τούμπας κ.α.), αλλά και στη δυνατότητα αξιοποίησης του βιομηχανικού κτιριακού αποθέματος και μετατροπής σε θύλακες πολιτισμού, στο πρότυπο μιας «πολυκεντρικής πόλης». Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης της καθημερινότητας με τεχνικά έργα και προγράμματα. Ακόμη, είπε «ναι» σε πρακτικές smart city και στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών, “ναι” στη στήριξη της επιχειρηματικότητας, (αναφέροντας και τα «γενναία μέτρα στα όρια των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου» με τη «μείωση κατά 25% στα ανταποδοτικά τέλη, θέσπιση ελαφρύνσεων κ.α.). Τέλος, ο κ. Ζέρβας είπε «ναι» σε μια “συμμαχία του καλού για τη Θεσσαλονίκη” με τη συνεργασία με όλους τους φορείς, με όλες τις βαθμίδες της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.

Αντίστοιχα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης διατύπωσε και τα δύο “όχι” για την πόλη, το πρώτο απέναντι «στο διχασμό και τη μιζέρια» και το δεύτερο απέναντι «στο αναμάσημα ξεπερασμένων συζητήσεων». «Χρειαζόμαστε μια νέα αισιοδοξία, μια νέα αισθητική, νέες δυνάμεις και νέες φωνές στον δημόσιο διάλογο, που θα είναι απαλλαγμένες από τα βάρη του παρελθόντος. Θέλουμε δημιουργικές φωνές πάνω στην ατζέντα της πόλης. Όχι επαγγελματίες της δήθεν ευαισθησίας, καριερίστες της άρνησης και εν τέλει της στασιμότητας» είπε ο κ. Ζέρβας και πρόσθεσε: «Νέες προτάσεις, νέοι ορίζοντες, νέα έργα, νέες προκλήσεις και εν τέλει νέο αφήγημα για την πόλη. Πορευόμαστε με τις καραμέλες του 1990, τα έργα του 1997 και τις θεωρίες του 2005, όταν ο κόσμος έχει αλλάξει. Δείτε πόσο άλλαξαν οι γείτονές μας, πόσο έχουν αλλάξει πόλεις με τα δικά μας μεγέθη σε αυτά τα 20 χρόνια. Απαιτείται ένα άλμα προς τα εμπρός, με σχέδιο, ρεαλισμό, αποφασιστικότητα και συνέργειες».

Μακέδος: Το στοίχημα είναι η άμεση και αποτελεσματική απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης

Ο Πρόεδρος της Attica Bank και του ΤΜΕΔΕ κ. Κωνσταντίνος Μακέδος, έθεσε στο επίκεντρο της ομιλίας του την αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων μέσω της Βιώσιμης Τραπεζικής, του ενεργειακού και ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και των “πράσινων” μεταρρυθμίσεων και υποδομών, που πρέπει να υλοποιηθούν για τη μετάβαση σε μία βιώσιμη οικονομία και κοινωνία. Όπως ξεκαθάρισε, «η Attica Bank είναι έτοιμη να υποστηρίξει δυναμικά τις ελληνικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε αυτά τους τα βήματα. Τόσο με νέες, ευέλικτες χρηματοδοτήσεις που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους, όσο και με τεχνογνωσία, προς όφελος της Ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας».

Επεσήμανε, ότι για την επανεκκίνηση της οικονομίας στην μετά – Covid εποχή «απαιτούνται υψηλές ταχύτητες στην αναγνώριση των δυσκολιών και των προβλημάτων, αλλά και στους χρόνους αντίδρασης» και ανέφερε ότι: «Το στοίχημα είναι η άμεση και αποτελεσματική απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης», ανέφερε χαρακτηριστικά. Τόνισε μάλιστα, ότι «η χώρα μας, με απόφαση του ίδιου του πρωθυπουργού, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε έναν εξαιρετικά φιλόδοξο και δυναμικό ενεργειακό μετασχηματισμό, έχοντας μπει σε τροχιά μηδενικών εκπομπών ρύπων, με αιχμή του δόρατος την απολιγνιτοποίηση» και πρόσθεσε ότι: «Τόσο διεθνώς, όσο και στη χώρα μας οι χρηματοδοτήσεις κατευθύνονται όλο και περισσότερο σε επενδύσεις με υψηλό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αποτύπωμα». Σύμφωνα με τον κ. Μακέδο, «σημαντικό Βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι το Sustainable Banking, το οποίο αποτελεί στρατηγική επιλογή της Attica Bank. Η Τραπεζική με μία νέα ηθική που θέτει στο επίκεντρο την κοινωνία, την εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας και το περιβάλλον».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του AECM του οποίου το ΤΜΕΔΕ είναι ενεργό μέλος, «τα περιθώρια στήριξης της ελληνικής οικονομίας από Εγγυοδοτικούς Μηχανισμούς είναι τεράστια και μπορούν να προσδώσουν υψηλή προστιθέμενη αξία στην αγορά, δημιουργώντας πλούτο και νέες θέσεις εργασίας». Ενώ το Ταμείο, «αποδεδειγμένα, συνεχίζει να αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, παράλληλα με τα έκτακτα χρηματοδοτικά εργαλεία που ενεργοποιεί η Πολιτεία, μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας». Μιλώντας για τη Θεσσαλονίκη ο κ. Μακέδος χαρακτηριστικά ανέφερε: «η επιλογή των Pfizer, Cisco, Delloite να εγκαταστήσουν εδώ κέντρα έρευνας και καινοτομίας δεν είναι τυχαία. Βλέπουν στη Θεσσαλονίκη προοπτικές μέσα από τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος έρευνας, επιχειρηματικότητας και επενδύσεων με κορωνίδα το ΑΠΘ και τα άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα, το ThessIntec, το ΕΚΕΤΑ, αλλά ακόμη και χάρη στη δημιουργία του νέου εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ. Πάνω σε αυτά τα θεμέλια πρέπει να χτίσουμε όχι απλά ως πόλη, αλλά ως χώρα».

Ποζρικίδης: Η αναπλασμένη ΔΕΘ θα μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στην παγκόσμια αγορά

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ.Κυριάκος Ποζρικίδης επεσήμανε, ότι θα αποτελεί «τοπόσημο» για την πόλη, μετά την ανάπλαση του, το νέο εκθεσιακού κέντρο της ΔΕΘ και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με την πρόοδο των εμβολιασμών και την ομαλοποίηση της οικονομίας, η εταιρία θα επανέλθει δυναμικά, αξιοποιώντας τα κατάλληλα «εργαλεία», για να διεκδικήσει «μια θέση στην παγκόσμια αγορά».

Ο κ. Ποζρικίδης σημείωσε ότι ο εκθεσιακός κλάδος «υπέφερε περισσότερο από κάθε άλλο» κλάδο, τονίζοντας ότι από πέρυσι το Μάρτιο έχουν απαγορευτεί οι εκθεσιακές δραστηριότητες, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τόνισε, δε, ότι η Παγκόσμια ένωση Εκθέσεων σε συνεργασία με το LSE, υπολόγισε ότι παγκοσμίως έχουν χαθεί περίπου εκατόν εξήντα δισεκατομμύρια, από εκθέσεις και δευτερογενείς συνεργασίες και δραστηριότητες και συνέχισε: «Εκ των οποίων, υπολογίζεται ότι πάνω από πενήντα πέντε δισ. έχουν χαθεί μόνο στη Ευρώπη. Και αυτό σημαίνει ότι έχουν χαθεί πάνω δύο εκατομμύρια δουλειές παγκοσμίως, είτε full time, είτε part time, από τις εκθέσεις».

«Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στην έκδοση του προεδρικού διατάγματος. Αλλά κοιτάξτε τώρα ότι μας πήρε είκοσι χρόνια για να αποφασίσουμε ότι θα φτιάξουμε ένα μεγάλο έργο το οποίο είναι σημαντικό για την πόλη» είπε ο κ. Ποζρικίδης και πρόσθεσε: «Θα πρέπει να πούμε ότι δεν θα παραχωρηθεί, ως ιδιοκτησία, ούτε ένα μέτρο. Αν μιλάμε για συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μιλάμε για παραχώρηση χρήσεων, κάτι το οποίο είναι ξεκάθαρο για την εταιρία μας».

Αμανατίδης: Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών στο επίκεντρο της ΕΥΑΘ

Για περαιτέρω ανάπτυξη, κερδοφορία και μετεξέλιξη της ΕΥΑΘ Α.Ε., σε έναν ισχυρό πόλο τεχνογνωσίας και επιχειρηματικότητας στην ευρύτερη περιοχή, έκανε λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΑΘ Α.Ε., κ. Άνθιμος Αμανατίδης.

Ο ίδιος ξεδίπλωσε το επιχειρησιακό πλάνο της εταιρείας που “τρέχει” αυτήν την περίοδο παρά την πανδημία. Πρόκειται για τα έργα συντήρησης και περαιτέρω αυτοματοποίησης του δικτύου ύδρευσης, την ενεργειακή αναβάθμιση της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων, την επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις κτιριακές υποδομές και στο λογισμικό της Εταιρείας «με σκοπό πάντα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αμανατίδης.

Συνολικά στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο,  συμμετείχαν 22 ομιλητές, οι εξής:

Μαργαρίτης Σχοινάς, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Άδωνης Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων

Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών-Μεταφορών

Σοφία Ζαχαράκη, υφυπουργός Τουρισμού

Σταύρος Καλαφάτης, ΥΜΑΘ

Μαρία Σπυράκη, ευρωβουλευτής ΝΔ

Απόστολος Τζιτζικώστας, Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας

Κωνσταντίνος Ζέρβας,  Δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ

Κατερίνα Νοτοπούλου, τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ

Μίλτος Χατζηγιαννάκης, βουλευτής, αν. τομεάρχης Εσωτερικών ΣΥΡΙΖΑ

Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος ΚΕΔΕ

Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, πρόεδρος ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας

Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην αντιπρόεδρος Κυβέρνησης

Σίμος Διαμαντίδης, Οικονομικός Επόπτης ΣΕΒΕ

Κωνσταντίνος Μακέδος, πρόεδρος Attica Bank

Κυριάκος Ποζρικίδης, διευθύνων σύμβουλος ΔΕΘ-Helexpo

Λεωνίδας Μπακούρας, γενικός διευθυντής ΕΔΑ ΘΕΣΣ

Μάριος Τσάκας, διευθύνων σύμβουλος ΔΕΔΑ

Άνθιμος Αμανατίδης, διευθύνων σύμβουλος ΕΥΑΘ Α.Ε.

Μιχάλης Γεράνης, πρόεδρος ΦΟΔΣΑ

Παναγιώτης Μούργος, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου TEXAN ENVIPCO HELLAS

Μπορείτε να παρακολουθήσετε όλες τις ομιλίες ΕΔΩ

Comments are closed