Παραδόθηκαν τα πρώτα 5χλμ του οδικού άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα  – Μέσα στο 2022 η ολοκλήρωση του έργου

Στην κυκλοφορία δόθηκαν την Τρίτη 7/12/21, τα πρώτα 5 χλμ του τμήματος «Θέρμη- Γαλάτιστα», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος», παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και του Υφυπουργού Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη. Το νέο έργο στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου είναι μήκους 13,4 χλμ., ενώ ορίστηκε το 2022, ως ορίζοντας παράδοσης του συνολικού έργου.

Στην τελετή παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης.

Η βελτίωση του οδικού άξονα, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βόρεια Χαλκιδική, την πρωτεύουσα του νομού, τον Πολύγυρο, τη Σιθωνία και το Άγιον Όρος, είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με προϋπολογισμό 45,5 εκ. ευρώ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου «Θέρμη – Γαλάτιστα»

Το συνολικό μήκος της οδού φτάνει τα 12,5 χλμ και διακρίνεται σε δύο τμήματα: Από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, μήκους 7,6 χλμ και από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους 4,9 χλμ.

Στο πρώτο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, έχει ολοκληρωθεί πλήρως το πρώτο κομμάτι, μήκους περίπου 1 χλμ εντός του οικισμού Ν. Ραιδεστού. Στα υπόλοιπα 6,8 χλμ οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 50% και ειδικότερα έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα δίκτυα ύδρευσης – αποχέτευσης, ενώ υπολείπονται εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτικών.

Το δεύτερο τμήμα του έργου, από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους περίπου 5 χλμ (εκ των οποίων 3,2 χλμ νέας χάραξης και 1,7 χλμ διαπλάτυνσης), είναι και το σημαντικότερο. Και αυτό καθώς υποκαθιστά υφιστάμενο οδικό τμήμα, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο, λόγω στενότητας και ολισθηρότητας οδοστρώματος και δυσμενών γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Το τμήμα αυτό ολοκληρώθηκε σε διάστημα 14 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η οποία είχε συνολική διάρκεια 30 μηνών.

Η ολοκλήρωση δηλαδή των τριών από τα τέσσερα τμήματα του έργου, συνολικού μήκους περίπου 5,8 χλμ, πραγματοποιήθηκε στο μισό του συμβατικού χρόνου.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης:

Η πλήρης αναμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων

Η αναβάθμιση και ανακατασκευή των κάθετων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων

Η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού

Η παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών

Μικρά τεχνικά (τάφροι, μικροί κιβωτοειδείς οχετοί, σωληνωτοί οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)

Μεγάλα τεχνικά (μία γέφυρα, δύο άνω διαβάσεις, ένας μεγάλος κιβωτοειδής οχετός).

«Λύνονται προβλήματα ετών»

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να μην είναι πολύ μεγάλο, αλλά είναι πολύ ουσιαστικό για την οδική ασφάλεια, την καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών και την ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Επισήμανε ότι το τμήμα αυτό του δρόμου ήταν επικίνδυνο και προβληματικό, καθώς ήταν στενό και ολισθηρό, με πολλά δύσκολα σημεία – παγίδες. «Με το νέο δρόμο αυτά τα προβλήματα επιλύονται. Και μάλιστα από το βήμα αυτό δεσμευόμαστε μαζί με την ανάδοχο εταιρεία ο δρόμος αυτός να είναι έτοιμος πριν το χρονοδιάγραμμα του 2023, δηλαδή το καλοκαίρι του 2022. Αυτός είναι ο στόχος που βάζουμε», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στο περίφημο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, που όπως είπε, υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

Από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πόσο αναγκαίο ήταν το συγκεκριμένο έργο, καθώς οι μεγάλες ταχύτητες και το στενό οδόστρωμα σε μία περιοχή με οικιστική ανάπτυξη, αποτελούσαν ένα μείγμα που εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια οδηγών και κατοίκων. «Δημοπρατήσαμε μέσω της Εγνατίας ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 23 εκατομμυρίων ευρώ, που η σύμβασή του υπεγράφη στα τέλη του 2020 και σήμερα, ένα χρόνο μετά, παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του δρόμου», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το επόμενο διάστημα θα παρέμβει στην Κεντρική Μακεδονία με έργα οδικής ασφάλειας της τάξεως των 64 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για το FlyOver, ενώ αναφερόμενος στα εν εξελίξει έργα στην Κεντρική Μακεδονίας ανακοίνωσε τα εξής:

  • Προκηρύχθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και τον Προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
  • Λύθηκε το θέμα της οδικής σύνδεσης με τον 6ο προβλήτα.
  • Τις επόμενες ημέρες περνά από τη διυπουργική ο άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.
  • Τον Ιούνιο τελειώνει η Ποτίδαια.
  • Έρχεται τις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου
  • Εντός του 2022 θα υπάρχει ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
  • Προχωρά ο διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ των 17 σχολείων.

Comments are closed