Προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ επί του Ν/Σ για τις Δημόσιες Συμβάσεις

Με θετική διάθεση και προτάσεις βελτίωσης, μετά τις «ανεξέλεγκτες συνθήκες ανταγωνισμού και συνεχή πτώση της ποιότητας των δημοσίων μελετών και έργων» που δημιουργούσε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, υποδέχεται το ΤΕΕ/ΤΚΜ το Νομοσχέδιο «για τον εκσυγχρονισμό, την απλοποίηση και την αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων και ειδικότερες ρυθμίσεις για τις προμήθειες στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας».

Το σχετικό Υπόμνημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ αναφέρεται αποκλειστικά στο Μέρος Α’, που περιέχει τροποποιήσεις των διαδικασιών ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών, προμηθειών και υπηρεσιών, και περιλαμβάνει γενικές παρατηρήσεις και κατ’ άρθρο προτάσεις με την αντίστοιχη αιτιολόγηση.

Τονίζεται ότι: «Τα 4 περίπου χρόνια από την έναρξη ισχύος του νόμου, που συμπληρώθηκαν το καλοκαίρι, είναι αρκετά για να αποτιμηθεί η λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα του νόμου. Το διάστημα αυτό εκδόθηκαν αρκετές από τις υπουργικές αποφάσεις και κάποια προεδρικά διατάγματα που απαιτούνται για την εκτέλεση του νόμου συνολικά ή κάποιων από τα άρθρα του, ωστόσο υπάρχουν ακόμη ελλείψεις».

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ προτείνει μεταξύ άλλων την κωδικοποίηση της νομοθεσίας καθώς «οι περισσότερες από 400 διορθώσεις, τροποποιήσεις, συμπληρώσεις, αντικαταστάσεις και διαγραφές διατάξεων που έγιναν μέχρι σήμερα στο κείμενο του ν. 4412/2016, με επεμβάσεις σε μία λέξη μέχρι και σε ολόκληρα άρθρα, καταδεικνύουν τις αδυναμίες του νόμου και τον έχουν καταστήσει ένα κείμενο δύσχρηστο και δυσλειτουργικό».

To TEE/TKM στο υπόμνημά του, προβαίνει σε σειρά παρατηρήσεων και προτάσεων κατ` άρθρο.

Ενδεικτικά:

  • Απαιτούνται διευκρινίσεις και αναδιατύπωση των άρθρων που αναφέρονται στην επίβλεψη / εποπτεία συμβάσεων έργων και μελετών από ιδιώτες, αναφορικά με τους προϋπολογισμούς των συμβάσεων για υποχρεωτική ή δυνητική εφαρμογή και την πιστοποίηση των επιβλεπόντων-ελεγκτών,
  • προτείνεται να μην καταργηθεί η απαίτηση εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης και καλής λειτουργίας για τις συμβάσεις του άρθρου 32, καθώς οι συμβάσεις αυτές δεν έχουν άνω όριο προϋπολογισμού και η εγγύηση καλής εκτέλεσης και λειτουργίας είναι απαραίτητες για το δημόσιο συμφέρον,
  • προτείνεται να αυξηθεί το όριο προϋπολογισμού μελετών, άνω του οποίου μπορεί να απαιτείται υποχρεωτικά προκαταρκτική διαβούλευση, σε €2.500.000
  • προτείνεται η γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου να είναι «σύμφωνη» όχι απλή στις περιπτώσεις απαιτήσεων κριτηρίων επιλογής (οικονομική & χρηματοοικονομική επάρκεια, τεχνική & επαγγελματική ικανότητα), καθώς η γνώμη τρίτου, ως προς την αναθέτουσα Αρχή, φορέα είναι κρίσιμη για την προστασία της διαφάνειας και της ισότιμης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων,
  • προτείνεται οι ιδιώτες επιβλέποντες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, να έχουν την ευθύνη του υπαλλήλου της υπηρεσίας για τα ίδια καθήκοντα

Δείτε ολόκληρο το υπόμνημα ΕΔΩ

Comments are closed