Το ΤΕΕ/ΤΚΜ έμπρακτα κοντά στους μηχανικούς και στην κοινωνία.

H διαχρονική προσπάθεια του ΤΕΕ/ΤΚΜ και των στελεχών του να ενημερώνουν έγκυρα και έγκαιρα τους μηχανικούς και το ευρύ κοινό για θέματα αρμοδιότητάς του, αποτυπώνεται στις επιμέρους υπηρεσίες που παρέχει το Τμήμα και στην αξιοποίησή τους από τους συναδέλφους.

Το Τμήμα Επαγγελματικών Θεμάτων (ΤΕΘ) του ΤΕΕ/ΤΚΜ σε καθημερινή βάση εξυπηρετεί συναδέλφους μηχανικούς οι οποίοι αναζητούν ενημέρωση, καθοδήγηση και υποστήριξη στην άσκηση του επαγγέλματος. Η εξυπηρέτηση γίνεται  είτε εγγράφως, μετά από αίτηση, είτε με φυσική παρουσία, ή και μέσω τηλεφώνου. Με τον ίδιο τρόπο εξυπηρετούνται και πολίτες οι οποίοι απευθύνονται στο ΤΕΕ/ΤΚΜ για σχετική ενημέρωση.

Επίσης ανάλογα με την επικαιρότητα και τις ανάγκες των συναδέλφων διοργανώνονται ενημερωτικές εκδηλώσεις και σεμινάρια για συγκεκριμένα θέματα ευρύτερου επαγγελματικού ενδιαφέροντος.  Ενδεικτικά, σύμφωνα με τους δημοσιευθέντες στην ιστοσελίδα του τμήματος απολογισμούς, την περίοδο 2010-2017, πραγματοποιήθηκαν από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, 67 επιμορφωτικά σεμινάρια και ενημερωτικές εκδηλώσεις σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα οποία παρακολούθησαν συνολικά πάνω από 3500 μηχανικοί.

Όπως αναφέρει ο κ. Β. Εβρένογλου αν. Προϊστάμενος του ΤΕΘ μέσα στον τελευταίο χρόνο πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές εκδηλώσεις και σεμινάρια που αφορούσαν, ενδεικτικά, το Ν. 4495/2017 για τα αυθάιρετα, τον νέο ΚΕΝΑΚ και το Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ,   την ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων μελετών/υπηρεσιών, την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού GDPR κ.α.

Επίσης στο ΤΕΕ/ΤΚΜ υπάρχουν δομές και διαδικασίες για την ενημέρωση των συναδέλφων σε θέματα ΝΟΚ, Αυθαιρέτων και  Φορολογικών θεμάτων

Συγκεκριμένα:

Στο γραφείο ΝΟΚ, στον 1ο όροφο, κάθε Τετάρτη, η κ. Καίτη Πετρίδου, παρέχει ενημέρωση και λύνει κάθε απορία που αφορά σε θέματα εφαρμογής οικοδομικού κανονισμού και πολεοδομικής νομοθεσίας. Συνολικά, τόσο με φυσική παρουσία, όσο και μέσω τηλεφώνου, εξυπηρετούνται κάθε μήνα περισσότερα από 300 άτομα, στη πλειονότητά τους μηχανικοί, αλλά και αρκετοί ιδιοκτήτες ακινήτων.

Όπως εξηγεί η κ. Πετρίδου, σημαντικό μέρος της δουλειάς, αφορά τη διαρκή συνεννόηση και τις τακτικές συναντήσεις με στελέχη και υπαλλήλους πολεοδομικών υπηρεσιών, προκειμένου να διασφαλίζεται η γενικώς αποδεκτή ερμηνεία διατάξεων, σε περιπτώσεις που αυτές χρήζουν διευκρινήσεων και δεν υπάρχουν επαρκείς σχετικές εγκύκλιοι από το αρμόδιο υπουργείο.

Περίπου 800 είναι οι μηχανικοί-μέλη του ΤΕΕ/ΤΚΜ  και άλλοι πολίτες, που εξυπηρετούνται κάθε μήνα, προκειμένου να ενημερωθούν για ζητήματα αυθαιρέτων, από την κ. Αναστασία Μητρακάκη του Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων. Όπως αναφέρει η ίδια, περίπου 300 εξυπηρετούνται προσερχόμενοι στις εγκαταστάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ και άλλοι 500 τηλεφωνικά, με κυριότερα θέματα που απασχολούν, τα ζητήματα κύριας κατοικίας και τις μειώσεις προστίμων, τις κατηγορίες ένταξης στις σχετικές ρυθμίσεις, άλλα και το πότε ακριβώς απαιτείται έλεγχος στατικής επάρκειας. Το 80% των ενδιαφερόμενων είναι μηχανικοί μέλη του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ενώ το 20% των ενδιαφερόμενων περίπου, είναι ιδιοκτήτες, συμβολαιογράφοι, ή στελέχη του ΕΦΚΑ και άλλων υπηρεσιών.

Ο φοροτεχνικός συνεργάτης του ΤΕΕ/ΤΚΜ Νίκος Κολυδάς, παρέχει τακτική ενημέρωση για θέματα φορολογικά και λοιπά οικονομικά, καταγράφοντας την βαρύτητα της υπεροφορολόγησης, που για τους μηχανικούς αποκτά διαστάσεις δυσμενούς μεταχείρισης, με τις εισφορές μόνο, σαν επιπλέον φόρος, να φτάνουν το 38% του εισοδήματος.

Και βέβαια, το έργο ενημέρωσης πολιτών και ιδιαίτερα των μηχανικών, εκτείνεται, στην αξιοποίηση σύγχρονων διαύλων (facebook, newsletter, blog).

Comments are closed