Οι ιδιοκτήτες των μικρών επιχειρήσεων συνήθως σηκώνουν τα πάντα στις πλάτες τους: από το να απαντήσουν σε έναν πελάτη μέχρι να διαχειριστούν το προσωπικό ή να παραγγείλουν μια απογραφή. Το μάρκετινγκ της επιχείρησής τους και η πρόσβαση στα ΜΜΕ είναι συχνά το τελευταίο πράγμα που σκέφτονται. Και δεδομένου ότι δεν διαθέτουν τον προϋπολογισμό μιας μεγάλης επιχείρησης συχνά αδυνατούν να προσλάβουν έναν επαγγελματία για να …κάνει τη δουλειά.
Υπάρχουν όμως έξυπνοι τρόποι για να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση σε μέσα, χωρίς να ξοδέψει χρήματα και το entrepreneur.com τους παρουσιάζει σε άρθρο του (κάποιοι από αυτούς θα μπορούσαν άνετα να χρησιμοποιηθούν κι από ελληνικές επιχειρήσεις). Εμείς διαλέξαμε δύο από αυτούς.
“Newsjack”
Παρότι ο όρος αυτός είναι δύσκολο να αποδοθεί στα ελληνικά, είναι πολύ απλό να γίνει κατανοητός. Ο μικρός επιχειρηματίας θα πρέπει να παρακολουθεί στενά την ειδησεογραφία που σχετίζονται με τον κλάδο όπου δραστηριοποιείται. Παράδειγμα: αν υπάρχει προειδοποίηση για χιονοθύελλα και η εταιρεία “Χ” εμπορεύεται μέσα ατομικής προστασίας ή θερμόμετρα ή επενδύσεις για σωληνώσεις, θα μπορούσε κάλλιστα να διεισδύσει σε ένα ρεπορτάζ για το πώς μπορεί να προστατευτεί ο μέσος καταναλωτής από τέτοια φαινόμενα. Το ίδιο και ένας μηχανικός που μπορεί να προσφέρει συμβουλές ενεργειακής εξοικονόμησης σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Για να εντοπίζει πιο εύκολα τέτοιες ευκαιρίες, ο καθένας μπορεί να εισάγει λέξεις-”κλειδιά” στα Google Alerts, ώστε να ειδοποιείται αμέσως για το τι τρέχει στα ειδησεογραφικά σάιτς. Αν υπάρχει η ευκαιρία, εσύ όπως και οι συνάδελφοί σου, μπορείς να παρέχεις τις υπηρεσίες σου με τις γνώσεις σου γύρω από το θέμα, πχ, στέλνοντας ένα δελτίο Τύπου με συμβουλές (και με όλα τα τηλέφωνα). Καλό είναι να συμπεριλάβεις κι ένα σύντομο σημείωμα, ώστε ακόμη και αν τώρα εισπράξεις “όχι”, κάτι διόλου απίθανο, να έχεις δηλώσει τη διαθεσιμότητά σου για ένα μελλοντικό ρεπορτάζ. Όταν καταφέρεις να ανοίξεις έστω και μια τέτοια πόρτα, τα πράγματα γίνονται αμέσως ευκολότερα…
Γίνε πηγή στο PR Newswire
Το PR Newswire βοηθά δημοσιογράφους να εντοπίσουν πηγές και ειδικούς. Οι ρεπόρτερ που θέλουν να μιλήσουν με κάποιον σαν εσένα -που ξέρεις από χιονοθύελλες ή τρόπους ενεργειακής εξοικονόμησης- μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα ή να ψάξουν στη βάση δεδομένων του PR Newswire. Προσοχή όμως: απάντησε μόνο σε αιτήματα που πραγματικά είναι σχετικά με το αντικείμενό σου και ξέρεις να τα χειριστείς με …μαεστρία. .
Άρθρο με πληροφορίες από το entrepreneur
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο -και περισσότερες συμβουλές- ΕΔΩ