Οι υποστηρικτές του Hyperloop (https://www.teetkm.gr/?s=Hyperloop) έχουν επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η τεχνολογία μεταφορών που ανέπτυξαν θα δημιουργήσει νέες “μεγα-περιοχές”, αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας των πόλεων. Ηδη, πολλές startups προσπαθούν να ενώσουν τις κουκίδες στους χάρτες, για να δουν πού προκύπτουν αξιοποιήσιμες ευκαιρίες. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα αντιμετωπίζει μεγάλα εμπόδια και δεν αποκλείεται να έχει αβέβαια κοινωνιολογικά αποτελέσματα.
Πρόσφατα ο μεγιστάνας Richard Branson έκανε μια αξιοσημείωτη επένδυση στο Hyperloop One, “προκαλώντας” τη μετονομασία του σε Virgin Hyperloop One. Η επένδυσή του βοηθά στη “νομιμοποίηση” αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας. Θα αλλάξει όμως όντως το Hyperloop του τρόπους με τους οποίους σχεδιάζονται και λειτουργούν οι πόλεις;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η ιδέα για το Ηyperloop έλαβε μεγαλύτερη δημοσιότητα το 2013, όταν ο Elon Musk δημοσίευσε ένα σχετικό white paper (PDF). Κατά τον Μασκ, η τεχνολογία αυτή προσφέρει την ιδανική λύση για πόλεις που απέχουν λιγότερο από 1500 χλμ μεταξύ τους, καθώς η ταχύτητα κίνησης των καψουλών του Hyperloop υπερβαίνει τα 700 χλμ την ώρα, εκμηδενίζοντας πρακτικά αποστάσεις αυτού του μεγέθους.
Αν δημιουργηθούν πάντως, παραμένει ασαφές πώς θα επηρεάσουν τις πόλεις τα συστήματα αυτά. Κατά μια εκδοχή, θα φέρουν ανάπτυξη και οικονομική ισορροπία, ενώ θα ωφελήσουν και την αγορά εργασίας, δίνοντας στους ανθρώπους -χάρη στις τεράστιες ταχύτητες μετακίνησης- τη δυνατότητα να δουλεύουν σε πόλεις που σήμερα βρίσκονται πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που επισημαίνουν ότι το κόστος του εισιτηρίου και ο βαθμός αξιοπιστίας του συστήματος εξακολουθούν να εγείρουν σοβαρά ερωτήματα, καθώς ακόμη και ένα ελάχιστο τεχνικό πρόβλημα θα προκαλούσε τεράστια αναστάτωση στον καθημερινό commuter εργαζόμενο, ελλείψει εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης σε τόσο μεγάλες αποστάσεις. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Αρθρο με πληροφορίες από το singularity hub
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ