Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η αναβάθμιση των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Η διεθνής εμβέλεια του ΟΛΘ, η περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη το 2023 και η προβολή της πόλης ανά την υφήλιο αναπτύχθηκαν στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Προξενικό Σώμα στο πλαίσιο του Money Show με θέμα «Τα Δίκτυα στην ανάπτυξη των διακρατικών σχέσεων».
Όπως ανέφερε από το βήμα της εκδήλωσης ο διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού, Επενδύσεων και Βιωσιμότητας της Hellenic Train, κ. Πέτρος Αρβανίτης, η Hellenic Train σκοπεύει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στις σιδηροδρομικές μεταφορές και θα δημιουργήσει καταρχάς ένα εσωτερικό δίκτυο σύνδεσης της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, που σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και θα συνδεθεί με τα Σκόπια και τη Σόφια. Στόχος, όπως διευκρίνισε ο κ. Αρβανίτης στο GRTimes.gr, είναι η πρώτη φάση να ολοκληρωθεί εντός του 2023. Παράλληλα ανέφερε ότι η εταιρεία συμμετέχει στο διαγωνισμό για τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής Θριάσιο ΙΙ, η ενεργοποίηση του οποίου θα συντελέσει στη διεύρυνση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού της έργου.
Επενδύσεις και ανάπτυξη δικτύου από την ΟΛΘ ΑΕ
Την ανάγκη ανάπτυξης συνεργειών συνδυασμένων μεταφορών επισήμανε από την πλευρά του ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι εάν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις της ΟΛΘ ΑΕ αλλά δεν έχει γίνει η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τον ΠΑΘΕ τα containers θα φτάνουν αργά στον προορισμό τους.
Από την πλευρά της η ΟΛΘ ΑΕ έχει υλοποιήσει από την ιδιωτικοποίησή της τον Μάρτιο του 2018 μέχρι σήμερα επενδύσεις ύψους 61,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα περίπου 17 εκατ. στο container terminal για μηχανολογικό εξοπλισμό.
Ο κ. Λιάγκος επισήμανε ακόμη τη σημασία της ανάπτυξης δικτύου Dry Ports και ανέφερε ότι πέραν των δυο ήδη υφιστάμενων Dry Ports του ΟΛΘ στη Σόφια και στο Νις της Σερβίας «κοιτάμε τις δυο επόμενες χώρες, τη Ρουμανία και τη Βόρεια Μακεδονία». Περαιτέρω, όσον αφορά στον τομέα της κρουαζιέρας, ο επικεφαλής της ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε ότι για τη φετινή χρονιά υπάρχουν 72 επιβεβαιωμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 61 το 2022 και 16 το 2021 και για το 2023 έρχονται τέσσερις νέες εταιρείες, που εξυπηρετούνται με 24 πλοία.
Η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Μαρία Καραγιάννη, αναφέρθηκαν αναλυτικά στις προσπάθειες και την αποτελεσματικότητα των δυο φορέων για τη διεθνή προβολή της πόλης. Τόνισαν ότι η διεθνής αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης έχει βελτιωθεί πολύ, ενώ και ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών, σύμφωνα με μετρήσεις, ανέρχεται στο 85%, ξεπερνώντας πολλές άλλες δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης όπως η Βαρκελώνη.
Την ιδιαίτερη γεωπολιτική θέση της Θεσσαλονίκης και τη γειτνίασή της με μια πλειάδα μοναδικών περιοχών ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος επισήμανε ο Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων και βουλευτής Θεσσαλονίκης της ΝΔ, κ. Κώστας Γκιουλέκας. Η ίδια η περιοχή, όπως πρόσθεσε ο κ. Γκιουλέκας, δίνει στη Θεσσαλονίκη τον νέο ρόλο της ως Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού – και πρότεινε σχετικά τη δημιουργία Κέντρου Αριστοτελικών Μελετών στα Στάγειρα της Χαλκιδικής, που είναι η γενέτειρα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου Αριστοτέλη, όπως και τη δημιουργία Κέντρου Θρησκευτικών Μελετών λόγω του Αγίου Όρους- και ως Διαμετακομιστικό αλλά και Χρηματοοικονομικό και Χρηματοπιστωτικό Κέντρο, τονίζοντας ότι θα έβλεπε τη δημιουργία Βαλκανικού Χρηματιστηρίου στην πόλη.