
Πηγή φωτογραφίας: http://thebluediamondgallery.com/b/brand.html
Κάποτε η έννοια του Chief Marketing Officer (CMO) αφορούσε μόνο τις εταιρείες. Κι ακουγόταν λογική, γιατί ήταν οι εταιρείες που είχαν brands, προϊόντα και υπηρεσίες που χρειάζονταν μάρκετινγκ, για να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο και να επεκτείνουν την πελατειακή τους βάση. Πλέον ωστόσο το branding και το marketing έχει επεκταθεί σε νέα “χωράφια”. Οι ίδιες οι πόλεις μετατρέπονται σε brands, αναζητώντας τον τρόπο να επιταχύνουν την ανάπτυξη και να κάνουν αποδοτικότερη την τουριστική στρατηγική τους. Γιατί να θέλει μια πόλη να αποκτήσει brand; Oπως εξήγησε ο Naveen Rajdev, CMO της Wipro Limited, “το brand προσφέρει ένα περιεχόμενο, που μπορεί να ωθήσει τα άτομα να θέλουν να γίνουν “ντόπιοι” στην πόλη. Κι αυτό οδηγεί σε ανάπτυξη πληθυσμού, που με τη σειρά της οδηγεί σε περισσότερες επενδύσεις”.
Πάρτε την Ατλάντα για παράδειγμα. Είναι ένα από τα κυριότερα κέντρα για την κινηματογραφική παραγωγή στις ΗΠΑ, καθώς και hub για διεκπεραίωση πληρωμών, ασφαλιστικές υπηρεσίες και cybersecurity. Όλο αυτό διαμορφώνει για την Ατλάντα την εικόνα μιας περιοχής, που προσελκύει νεότερους ανθρώπους, ταλέντα και αυξάνει τις επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Η καμπάνια “ChooseATL” του Μητροπολιτικού Επιμελητηρίου της Ατλάντας αξιοποιεί αυτή την αίσθηση, παρουσιάζοντας την πόλη σαν ισχυρό μαγνήτη για τα ταλέντα στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας. Κι αυτό είναι ένα ισχυρό μπραντ. Κανέναν δεν εκπλήσσει λοιπόν ότι η Ατλάντα είναι μια από τις 20 πόλεις, που μπήκαν στη short list για τη φιλοξενία του δεύτερου “στρατηγείου” της Amazon.
Aλλες πόλεις, όπως το Αμστερνταμ είχαν ήδη ένα …brand, όχι και τόσο θετικό, και τώρα κάνουν rebranding. Για την ολλανδική πόλη, που είχε γίνει γνωστή για την ελεύθερη χρήση κάνναβης και το προάστιο με τους οίκους ανοχής, το rebranding επικεντρώνεται στο να παρουσιαστεί η πόλη ώς ένα σύγχρονο θαύμα, με υποδομές κατάλληλες τόσο για οικογένειες, όσο και για τεχνολογικές startups.
Κείμενο με πληροφορίες από το άρθρο του συγγραφέα, content marketer και influencer Steve Olenski στο Forbes
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ