‘Οταν ο Elon Musk ανακοίνωσε το περασμένο φθινόπωρο ότι τα αυτοκίνητα της Tesla θα είναι ικανά για πλήρη αυτονομία ώς προς την οδήγηση, οι μηχανικοί που δούλευαν πάνω στα χαρακτηριστικά “self-driving”, γνωστά και ώς «Autopilot» (αυτόματος πιλότος), έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι το σύστημα δεν ήταν έτοιμο να ελέγχει με πλήρη ασφάλεια ένα αυτοκίνητο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Νωρίτερα, το CNN είχε αναφέρει ότι ο Musk επέλεξε να αγνοήσει ως αμελητέες κάποιες από τις ανησυχίες των μηχανικών του, συγκρίνοντάς τες με το συνολικό δυναμικό διάσωσης ζωών («the overall lifesaving potential» κατά λέξη) που προσφέρει το σύστημα.
Κάποιοι εργαζόμενοι μάλιστα αποφάσισαν να φύγουν από την Tesla εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία και ο «υπ’ αριθμόν ένα» της, δηλαδή ο ίδιος ο Μασκ, λανσάρουν το Autopilot σε όρους μάρκετινγκ.
Αφορμή ήταν συγκεκριμένα η απόφαση αναφοράς του Autopilot (στην ιστοσελίδα της εταιρείας) ώς λύσης πλήρως αυτόνομης οδήγησης από το ίδιο το αυτοκίνητο (“full self-driving” solution) –αναφορά μάλιστα που υπήρχε κατά το στάδιο μάλιστα της (προ)παραγγελίας του. Μεταξύ των ανθρώπων που παραιτήθηκαν ήταν και ο επικεφαλής της ομάδας του Autopilot…
Λίγο αργότερα ένας 40χρονος οδηγός σκοτώθηκε καθώς χρησιμοποιούσε το Autopilot για πρώτη φορά, όταν συγκρούστηκε με νταλίκα 18 τροχών. Ωστόσο, τον Ιανουάριο του 2017 η Εθνική Αρχή Κυκλοφοριακής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ απεφάνθη ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στο σύστημα, το οποίο μάλιστα μειώνει τις συγκρούσεις κατά 40%.
Ο Μασκ από την πλευρά του επιμένει να χαρακτηρίζει το σύστημα ασφαλές και να το προωθεί ώς τέτοιο. Το σίγουρο είναι ότι η συζήτηση για όλο αυτό δεν πρόκειται να κλείσει σύντομα…
Αρθρο με πληροφορίες από το Verge
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο ΕΔΩ